מסתמן: ועדת השרים לחקיקה תאשר את חוק "סוף שבוע ארוך"

לפי הצעת החוק שזוכה לתמיכתם של ראש הממשלה ושר האוצר, יזכו השכירים בישראל לשישה סופי שבוע ארוכים: שישי, שבת וראשון. מספר ימי הלימוד במערכת החינוך יוותר בעינו. ההצעה תפחית את מספר השעות השבועיות במשק

שר הכלכלה אלי כהן. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

היום (א) תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק סוף שבוע ארוך. בהצעה נקבע כי משנת הכספים הבאה יעבור המשק לסוף שבוע ארוך שש פעמים בשנה. דהיינו, שש פעמים בשנה יזכו העובדים לשלושה ימי מנוחה רצופים: שישי, שבת וראשון.

ההצעה שזוכה לתמיכת ההסתדרות, לא תפגע בימי הלימודים של הילדים שילמדו את אותו מספר ימים כרגיל, וזאת משום ששניים מימי החופשה יחולו בקיץ (בחופש הגדול), וארבעת הימים הנותרים ייגרעו מחופשות החגים במערכת החינוך. נציין כי במוסדות החינוך החרדיים לא מתכוונים לשנות את סדר הלימודים בשל כך ושם ילמדו גם בימי ראשון "חופשיים".

מי שהעלה את הצעת החוק הוא חה"כ אלי כהן (כולנו). כהן אמר כי ההצעה נועדה להפחית את מספר שעות העבודה של העובד הישראלי. "העובד הישראלי עובד כ-43 שעות בשבוע, לעומת העובדים במדינות ה-OECD בהן מספר שעות העבודה הממוצע לעובד עומד על ארבעים שעות ואף פחות מכך. מלבד הפגיעה ברווחת העובדים וביכולתם לאזן בין העבודה לבין המשפחה והחיים הפרטיים, יש לכך השפעה שלילית על פריון העבודה בישראל, שנחשב לאחד מן הנמוכים במדינות ה-OECD.

"במדינות כמו ארצות הברית וגרמניה בהן עובדים בין 38 ל-40 שעות, רמת הפריון גבוהה משמעותית. שישה סופי השבוע הארוכים מקצרים את שבוע העבודה בשעה אחת, שכן מדובר בהפחתה של 8.5 שעות על פני כחודשיים".

כתיבת תגובה