משגיח כשרות? תגיד תודה להסתדרות שמאיימת על הרבנות

טקטיקת בחירות? "לא נהסס לנקוט באמצעים העומדים לרשותנו לשם הגנה על המשגיחים", אומרים בהסתדרות ומשגרים מכתב לשר לשירותי הדת ולרב הראשי הגר"ד לאו בדרישה לפתוח במו"מ על זכויות המשגיחים

ניסנקורן. אזולאי והרב הראשי. צילומים: מרים אלסטר, יונתן סינדל, הדס פרוש | פלאש 90

יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן נמצא במערכת בחירות קשה לכהונה נוספת בתפקידו. מולו מתמודדת חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שנואשה כנראה ממפלגתה השוקעת בסכסוכים פנימיים ומעדיפה לגלות עניין בסכסוכי עבודה מתוקשרים.

הבוקר, אולי בניסיון להביא את דבר מועמדתו לידיעתם של העובדים החרדים בציבור הספרדי שמיוצגים על ידי שס שתומכת ביחימוביץ' (חד גדיא), פנה ניסנקורן במכתב לשר לשירותי הדת, חה"כ דוד אזולאי משס, ולרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שאחראי על מערכת הכשרות הארצית, בדרישה להסדיר בהקדם את זכויות משגיחי הכשרות. זאת בעקבות החלטת הרבנות לאמץ את מסקנות הצוות לבחינת מערך הכשרות עליה כתבנו כאן ב'ביזנעס' בשבוע שעבר.

מכתבו של ניסנקורן מגיע לאחר שבשבוע הקודם החליטה מועצת הרבנות הראשית לישראל לאמץ את מסקנות הצוות לבחינת מערך הכשרות במדינה. בהסתדרות אומרים כי המסקנות נוגעות ישירות לתנאי העסקתם של כלל משגיחי הכשרות בארץ, ויש להן השלכות מהותיות גם על ביטחונם התעסוקתי.

עוד אומרים שם כי בחינה של ההחלטה שהתקבלה על ידי מועצת הרבנות, מעלה כי אנשי המועצה מודעים להשפעת המסקנות – שמטלת יישומן כבר הועברה לצוות היגוי – על זכויות העובדים.

ניסנקורן קורא במכתבו להיכנס למשא ומתן ענייני ובתום לב עם נציגי ההסתדרות וועד העובדים של משגיחי הכשרות והוא אף משגר איום מרומז כי במידה ובקשתו לא תיענה, שומרים ההסתדרות והמשגיחים על זכותם "לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם לשם הגנה על זכויות העובדים במסגרת הרפורמה המתגבשת".

כתיבת תגובה