נוסעים לטיולים? טיפים לנהיגה נכונה לא רק בבין הזמנים

באדיבות משרד התחבורה ועמותת 'אור ירוק' אספנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר שעליכם לשנן לפני שאתם מתיישבים ברכב בדרככם לטיול מהנה של בין הזמנים. אה, ואם תהיו רגועים, תוכלו גם לחסוך כמה שקלים

צילומים: הדס פרוש, גילי יערי, נתי שוחט, דוד כהן | פלאש 90

אפשר לנשום לרווחה. שלושת השבועות מאחורינו, וזה הזמן לשבת על המפות, המסלולים והאטרקציות הכי טובות בדרך לטיול בין-הזמנים שלא יישכח.

גם אתם נערכים לנסוע עם החברים או המשפחה? זה חשוב, אבל חשוב עוד יותר לשמור על הכללים החשובים שאספנו עבורכם, כדי לעבור את הקיץ בשלום בכבישים העמוסים.

שימרו על לחץ אוויר תקין בצמיגים: הכביש החם עלול לגרום לצמיג להיסדק ואף להתפרק. בכדי למנוע זאת, יש לשמור במשך כל תקופת הקיץ על לחץ אוויר תקין בגלגלים.

אווררו את הרכב: השתמשו במזגן בכדי לקרר את פנים הרכב ועם זאת פיתחו חלון מדי פעם או השאירו חרך צר. כשהחלון סגור – הנהג מבודד למעשה מהסביבה. לכן, חלון מעט פתוח יאפשר לנהג להיות קשוב לסביבתו.

שימרו על ערנות: במיוחד בנסיעות ארוכות, הקפידו לעצור להתרעננות. שתו מים במהלך הנסיעה ואל תנהגו עייפים. החום מכביד על העייפות ופוגע בערנות. לפני שיוצאים לנסיעה ארוכה חשוב לתכנן את מסלול הנסיעה ואת מקומות המנוחה בדרך. במידה וערים שעות רבות, כדאי להימנע מנהיגה, במיוחד בשעות הלילה. חשים עייפות? עצרו והתרעננו במקום מוסדר ובטוח כרבע שעה לפחות!

הימנעו מהיסח דעת: במיוחד בנסיעות משפחתיות בהן ישנם הסחי דעת רבים – הילדים במושב האחורי, מציאת הדרך, הטלפון הנייד. הקפידו להתרכז אך ורק בנהיגה. הניחו את הטלפון בצד! ומיצאו תעסוקה לילדים בזמן הנסיעה בכדי שהם לא יסיחו את דעתכם.

הרכיבו משקפי שמש: כן, מה שקראתם. השמש המסנוורת עלולה להוביל לראייה לקויה של הדרך. לכן הקפידו להרכיב משקפי שמש טובים שימנעו מהשמש לסנוור אתכם.

עצרו בשוליים רק אם אין לכם ברירה: העצירה בשוליים עלולה להיות מסוכנת, במיוחד במקומות בהם השוליים אינם רחבים מספיק. לכן, בידקו את תקינות הרכב לפני הנסיעה בכדי למנוע עצירה באמצע הדרך ואם אין לכם ברירה ואתם חייבים לעצור, השתדלו לעצור במקומות מוסדרים כמו תחנות דלק או חניונים. במידה ונכפה עליכם לעצור בשולי הדרך, לבשו אפוד זוהר ועברו אל מעבר למעקה הבטיחות בכדי להישאר בטוחים.

אל תורידו נעליים באמצע הנסיעה: הנעליים עלולות להחליק אל מתחת לדוושות ולהפריע לנהיגה במקרה הטוב, ולגרום לא עלינו ולא עליכם לתאונה במקרה הפחות טוב.

התרחקו מחוף הים: השגתם רכב עם הנעה כפולה? נהדר, אבל הנהיגה בחופי הים אסורה! על פי החוק חל איסור לנהוג ברכב במרחק של פחות ממאה מטרים מקו המים. נסיעה כזו מסכנת את המתרחצים ואף פוגעת בסביבה. העוברים על החוק צפויים לקבל קנס שנע בין מאות לאלפי שקלים וקיים סיכוי גבוה שרכבם יוחרם.

רוצים לחסוך בדלק? תרגיעו: רוצים לנהוג בטיחותי וגם לחסוך בדלק? "נהיגה עצבנית" עם לחיצות רבות על דוושות הגז והברקס, גורמות לצריכת דלק רב ויוצרת בלאי ברפידות הבלמים. פקקים הם צרכני הדלק הגדולים ביותר. עצירה בפקקים וברמזורים צורכת כ-3/5 ליטר בשעה, ללא צבירת קילומטרים. שילוב של נהיגה חסכונית ותחזוקה נכונה של הרכב יכולה להשפיע באופן אקטיבי על 25% ויותר מצריכת הדלק. שימוש במערכת לבקרת שיוט מביא לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק.

כתיבת תגובה