נשקלת הורדת מיסים בעקבות גביית מיסים טובה מצפוי

כחלון יכול לחייך. שיא של כל הזמנים בגביית מיסים: המדינה גבתה בספטמבר האחרון סכום של 29.5 מיליארד שקל • הסיבה: גבייה מחברות הארנק והאקזיט הענק של 'מובילאיי'

רשות המסים בת"א | צילום: באדיבות המצלם

 

חדשות טובות לאזרחי ישראל. בחודש ספטמבר נרשם עודף בסך של 3.2 מיליארד שקלים בפעילותה התקציבית של הממשלה. העודף נובע בעיקרו מהכנסות מיסים "מיוחדות" וגבוהות מאד ממבצע מס דיבידנד. הכנסות המדינה בחודש החולף עמדו על 29.5 מיליארד שקל שיא של כל הזמנים, ומתחילת השנה על 234.1 מיליארד שקל, גידול של 8.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הבוקר מדוח העיתון 'ידיעות אחרונות' כי בשל הגידול החד בגביית המיסים השנה שהתרחש בין היתר בשל מבצע 'חברות הארנק' שערך האוצר נשקלת כעת האפשרות להוריד מיסים. העיתון לא פרט מה הם המיסים שצפויים לרדת.

נציין כי על פי נתוני רשות המיסים, בחודשים ינואר–ספטמבר נמדד גירעון בסך חמישה מיליארד שקלים, לעומת גירעון בסך 6.3 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. בתקציב לשנה הנוכחית (2017) מתוכנן גירעון שנתי בסך 36.6 מיליארד שקלים שהם 2.9% מהתמ"ג. הגירעון המצטבר בשנים-עשר החודשים האחרונים (אוקטובר 2016–ספטמבר 2017) עומד על 1.9% מהתמ"ג בלבד.

תגובה אחת ל: "נשקלת הורדת מיסים בעקבות גביית מיסים טובה מצפוי"

  1. כחלון לא מתעסק עם המליאנים שמחזיקים מליארדים בחברות ארנק. נתן להם מתנה של מליארדים במקום להפיל עליהם חוק כמו בדירה שלישית. זה מה שנקרא: חזק על חלשים. אצל המליאנים שלו-זה קניין.. כלכלת בחירות איומה..רק בשביל למשוך מצביעים מהליכוד לבחירות הבאות ולהראות חברתי. אגב, תבדוק כמה מה"מחיר למזדקן" קנו להשקעה. אם תופתע, זה יפתיע אפילו אותי…שר שמוכן למכור את העתיד שלנו בשביל מניעים פוליטיים. כשיתחילו האכלוסים והצרות זו כבר תהיה קדנציה שלישית שלך. וכשיתחילו ליפול עם המשכנתאות תוכל להמציא עוד איזה תעלול של פופולריות זולה בדרך לעוד קדנציה.

כתיבת תגובה