ברבעון השלישי נרשמה עלייה מינורית בצריכה הפרטית

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על עלייה של שלושה אחוזים בפדיון של רשתות השיווק ברבעון השלישי של השנה. זאת לעומת עלייה של 6.3% ברבעון השני. נזכיר כי ברבעון השני חל חג פסח

לקוחות ביציאה מאחת מרשתות השיווק | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בחודשים יולי-ספטמבר נרשמה עלייה של שלושה אחוזים בסך הפדיון בכל רשתות השיווק שנסקרות על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כך עולה מנתונים ראשוניים שפרסמה היום (א) הלשכה. חשוב לציין כי ברבעון הקודם (אפריל-יוני) גדל הפדיון ב-6.3%.

עוד עולה מהנתונים כי בפדיון של רשתות המזון בלבד (הכולל גם מכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים), חלה ברבעון השלישי של השנה עלייה של מחצית האחוז בפדיון, לעומת 4.1% ברבעון השני של השנה. עם זאת, חשוב להדגיש כי בלמ"ס מבהירים שהנתונים אינם סופיים והם כוללים רק את הפרטים שהתקבלו מהרשתות המובילות. בחודש הבא, לאחר שייאספו כל הנתונים, מכל הרשתות שנסקרות, תתקבל תמונה מלאה יותר.

עוד מבהירים שם כי השינויים בערך המכירות ברשתות לא משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. מסיבה פשוטה: ישנם אנשים שאינם קונים ברשתות, ואחרים שקונים גם בחנויות וגם ברשתות. מה גם שבחלק מהרשתות נפתחים סניפים חדשים ובאחרות נסגרים סניפים.

כך שנתונים אלה שפורסמו היום מתייחסים אך ורק למגמה המצטיירת בסקטור הרשתות, וגם זה, בהתבסס על נתוני הרשתות הגדולות והמובילות. מאידך, היות ונתוני המע"מ מתעכבים בכחודש, מספקים נתונים אלה אינדיקטור ראשוני לבחינת הצריכה הפרטית בישראל.

כתיבת תגובה