סופית: 'אסם' יוצאת מהמשחק!

רוב מוחץ מקרב אלה שהגיעו היום (חמישי) לאסיפת בעלי המניות של אסם, בחרו לאשר את כוונת נסטלה העולמית לרכוש את המניות שבידי הציבור ולמחוק את אסם מהמסחר בבורסה של תל-אביב

אולמרט באסם בשדרות | צילום: קובי גדעון- פלאש90

תם עידן. בקרוב תיעלם ענקית המזון הישראלית 'אסם' ממסכי הבורסה בתל-אביב. המיזוג הענק בין ענקית המזון הבינלאומית, 'נסטלה' וחברת הבת שלה – אסם הישראלית, יוצא לדרך. לאחר אסיפת בעלי מניות אסם שהתקיימה היום (ה), בה אישרו בעלי המניות את כוונת נסטלה לרכוש את מניות הציבור באסם, נסללה הדרך למחיקתה של אסם מהמסחר בבורסה של תל-אביב והפיכתה לחברה פרטית שאינה חייבת דין וחשבון לציבור.

רק עשרה אחוזים ממשתתפי אסיפת בעלי המניות שאינם בעלי עניין, התנגדו למתווה. כל היתר (90%) תמכו בו וחלקם בהתלהבות רבה. בסך הכל, בקרב כלל משתתפי האסיפה, כולל בעלי העניין, עמדה התמיכה על 97%!

אסם הונפקה בבורסה של תל-אביב לפני קרוב לחצי יובל שנים. אך למרבית הפלא, מאז ועד היום, היא מעולם לא הנפיקה שוב מניות או אגרות חוב. מצבה הכלכלי כה איתן, עד כי לא היה לה שום צורך בגיוס כספים מהציבור. מחיקתה מהמסחר תחסוך ממנה את הצורך להתמודד עם הרגולציה המוטלת על חברות ציבוריות בכל הנוגע לדוחותיהן הכספיים.

בהתאם למתווה שימחק את החברה הציבורית מהמסחר, נסטלה תרכוש את מניות הציבור באסם (36% מסך כל המניות). נסטלה תשלם עבור כל מניה שמונים ושניים וחצי שקלים. המשמעות היא ששווי השוק של אסם, המשתקף מהעסקה, עומד על 9.13 מיליארד שקל והופך אותה לאחת משלושת חברות המזון הגדולות ביותר בישראל.

כתיבת תגובה