'סייבונט' הישראלית תגן על הטורקים מפני מתקפות סייבר

בסוף השנה האזרחית חזרו ונשנו באיסטנבול ובאזורים סמוכים הפסקות חשמל. שר האנרגיה הטורקי העריך כי ההפסקות נבעו בין היתר ממתקפות סייבר. שיתוף פעולה ישראלי-טורקי מתכוון לתת מענה לאיומי הסייבר

דוד פלדמן, מנכ"ל סייבונט. צילום: יח"צ

לדברי פקידי ממשל טורקים, טורקיה ספגה לא פחות מ-90 מיליון מתקפות סייבר במהלך 2016, ברמות שונות של היקפים ושל מורכבות – החל ממתקפות DDoS ופגיעות באתרי ממשל ועד מתקפות של האקרים (פצחנים) אקטיביסטים.

בין היתר, באפריל הקודם הדליפה קבוצה של האקרים אלמוניים נתונים בהיקף של 6.6 ג'יגה-בייט הכוללים פרטים אישיים של יותר מ-50 מיליון אזרחים טורקים. בסוף אוקטובר האחרון הודיעה חברת התקשורת הטורקית Turkcell שהיא דוחה את הנפקת יחידת התשתית שלה – Global Tower, בין היתר עקב סיכוני סייבר.

חברת 'סייבונט' (Cybonet) הישראלית המתמחה באבטחת מידע, חתמה על הסכם הפצה עם חברת Sintel הטורקית. זו האחרונה תהיה הזרוע השיווקית שלה בטורקיה. סינטל פועלת באגן הים התיכון ומתמחה בתחומי התקשורת וכן במיטוב, ניהול ואבטחה של רשתות. היא פעילה בזירה זו למעלה מ-25 שנה. הסכם ההפצה יאפשר לסייבונט ולסינטל להציע לטורקים קשת רחבה יותר של פתרונות IT לאבטחת מידע ולסייבר.

ריצ'רד אנדרילי, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה בסינטל אומר: "אנחנו שמחים ליצור שותפות עם סייבונט ולעבוד יחד בכדי לספק לשוק פתרונות אופטימאליים. סינטל מחפשת ללא הרף מוצרים ושירותים שיענו על צורכי הלקוחות שלנו והשותפות הזו מאפשרת לנו לספק את הקשת המלאה של פתרונות אבטחת הסייבר לבסיס הלקוחות שלנו".

דוד פלדמן, מנכ"ל סייבונט אומר: "כחברת סייבר ישראלית, אנו רואים בטורקיה שוק יעד קרוב בעל פוטנציאל מעניין. על פי הנתונים שבידינו, השוק הטורקי מייבא 97% מציוד החומרה והתוכנה לסייבר שלו ממדינות אחרות, והדבר מעיד על ההזדמנות העצומה שמגלם שוק זה. במובן זה, שותפות ההפצה עם סינטל נותנת לנו יכולת להשיג אחיזה בשוק חשוב זה, אותו אנו מתכוונים לפתח גם בעתיד".

פגיעותה של טורקיה למתקפות סייבר עלתה לכותרות בתקופה האחרונה, בין היתר בשל הפסקות החשמל שפקדו את איסטנבול ואזורים אחרים במדינה בסוף השנה האזרחית האחרונה. שר האנרגיה הטורקי העריך בראיון לעיתונות מקומית שהפסקות החשמל נבעו בין היתר ממתקפות סייבר.

כתיבת תגובה