ספטמבר על גלגלים: זינוק של כ-250% בייבוא רכבים

בתשעת החודשים של השנה נרשם גידול של כ-40% בייבוא כל רכב פרטיים. ברשות המיסים אומרים כי הדבר נובע בין היתר מהעובדה שחברות הליסינג וההשכרה מציעות רכבים מיד ראשונה עם אפס קילומטר במחירים אטרקטיביים

צמיחה ביבוא רכב צילום: Protasov | שטארסטוק

מנתונים שפרסמה רשות המיסים הבוקר (ב), עולה כי בחודש הקודם נרשמה עליה של פי 2.5 בהיקף יבוא כלי הרכב לעומת ספטמבר אשתקד. אבל אין סיבה להילחץ, השנה הקודמת – תשע"ו – הייתה שנה מעוברת. כך שספטמבר 2015 היה בדיוק חודש חגים ובשל מיעוט ימי העבודה בו, היה היקף המכירות נמוך.

בנוסף, ברשות מזכירים כי רוכשים רבים המתינו להפחתת שיעור המע"מ שנכנסה לתוקף בראשון לאוקטובר. כך שהזינוק הדרמטי נובע יותר בשל הירידה בשנה הקודמת ופחות בשל העלייה השנה. עם זאת, אלה הנתונים: יבוא כלי רכב פרטיים הסתכם בחודש הקודם ב-24,268 לעומת 9,499 בספטמבר 2015, ויבוא רכב מסחרי הסתכם ב–869 כלי רכב, לעומת 366 בחודש המקביל אשתקד.

כך או כך השנה נרשמה עלייה דרמטית בייבוא רכבים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה (ינואר–ספטמבר) הסתכם יבוא כלי הרכב הפרטיים ב–229,490 כלי רכב. עליה של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

את היבוא המוגבר של כלי רכב בתקופה האחרונה תולים ברשות המיסים בעיקר משחרור מלאים של כלי רכב לחברות הליסינג וההשכרה, אשר מציעות רכב חדש במחירים אטרקטיביים (אפס ק"מ) עם יד ראשונה, תופעה שהולכת ומתרחבת בענף הרכב.

בנוסף, העובדה שחברות אלו מציעות מבצעים מיוחדים במימון מלא, יחד עם הקלות בקבלת אשראי לרכישת רכב מהבנקים וחברות האשראי, עושה את שלה. כך שהייבוא מתחילת השנה גבוה מהממוצע בשנים הקודמות. עם זאת, ברשות המיסים מציינים כי ברבעון האחרון חלה התמתנות במגמה.

כתיבת תגובה