"עוקץ השרברבים": אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים

כנופיית המגנטים עומדת לדין. הכנופיה שהפעילה עסק לאינסטלציה תחת שמות רבים ובדויים, נאשמת כי גרמה לפגיעה בתחושת הביטחון של הציבור ונזק של מיליוני שקלים לקופת המדינה תוך עושק ומרמה של קשישים

אינסטלטור. צילום אילוסטרציה: Lisa S, שטארסטוק

הפרקליטות הגישה הבוקר (ד) לבית משפט השלום בתל-אביב כתבי אישום ובקשות מעצר עד תום ההליכים נגד שלושה נאשמים בפרשה שכונתה "עוקץ האינסטלאטורים".

כתב האישום נגד שניים מהנאשמים מייחס להם עבירות רבות של מרמה ועושק בנסיבות מחמירות כלפי קשישים וכן עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. כתב האישום נגד נאשם שלישי מייחס לו עבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי קשישים תוך התחזות לעובד ציבור בין היתר לעובד תאגידי מים, חברת חשמל ועיריות, גניבה, זיוף ושימוש במסמך מזויף.

לפי כתבי האישום, שני הנאשמים הראשונים ניהלו עסק בתחום האינסטלציה שהושתת על מרמה מתוחכמת תוך ניצול חולשתם של לקוחות העסק, רבים מהם קשישים. השלישי עבד כקבלן משנה שלהם, ופעל עימם בצוותא לגבות במרמה כספים וצ'קים מהלקוחות במרמה. בנוסף, נאשם השלישי בכך שהתפרץ מספר רב של פעמים לבתי קשישים תוך יצירת מצגים כוזבים לגבי זהותו כעובד ציבור והתחזה לעובד תאגידי מים, חברת חשמל ועיריות שונות, במטרה לגנוב מהם פריטים יקרי ערך ולקבל מהם במרמה כספים וצ'קים בסכומים של אלפי שקלים.

בין השנים 2017-2010 ניהלו הראשונים עסק בתחום האינסטלציה אשר התבסס על פרסום רחב היקף, פעולה בתחבולות מול הלקוחות ויצירת מצגים כוזבים לגבי זהותם של הנאשמים, וזהותם של קבלני המשנה אותם שלחו הנאשמים לביתם של הלקוחות. השניים הפיקו הכנסה מעבודות אינסטלציה בהיקף של כעשרה מיליון שקלים ופעלו להתחמק מתשלום מס בהיקף של כ-6.7 מיליוני שקלים.

אחד מקבלני המשנה שהנאשמים שלחו לבתי לקוחות היה הנאשם השלישי. זה פעל בדרכים מתוחכמות על מנת לקבל כספים והמחאות במרמה מהלקוחות, רבים מהם קשישים, תוך ניצול גילם, חוסר הבנתם וחולשתם. הוא נהג למסור ללקוח מידע שגוי אודות התקלה בביתו ודרך הטיפול בה כאשר הוא עצמו חסר כל ידע וניסיון בתחום. במרבית המקרים כלל לא תיקן את התקלה. בנוסף, גנב מבתים של לקוחות תכשיטים יקרי ערך, כרטיסי אשראי, מזומן וצ'קים וכן זייף צ'קים בחתימתם.

שני הנאשמים הראשונים ציינו בפרסומיהם שמות בדויים של אינסטלאטורים ומספרי טלפון שונים אשר הובילו כולם אליהם. השניים יחד עם קבלני המשנה קבעו את המחיר אותו נדרש לשלם הלקוח לפי הסכום שניתן לקבל מהלקוח ולא כנגזרת מהתקלה בפועל. פעמים לא מעטות התקלה כלל לא תוקנה והלקוח נאלץ להזמין אינסטלאטור נוסף לתקן תקלה שכבר שילם עבור תיקונה.

בפרקליטות אומרים כי בפעולותיהם אלו גרמו השלושה לנזק ממוני ללקוחות, קשישים ברובם, פגעו בתחושת הביטחון שלהם ושל הציבור, ואף גרמו נזק של מיליוני שקלים לאוצר המדינה. כאמור, בשל מסוכנתם, מבקשת הפרקליטות מעצר עד תום ההליכים.

כתיבת תגובה