עלייה של 0.1% באבטלה ועלייה זהה בהשתתפות בכוח העבודה

בנובמבר האחרון נרשמה מצד אחד עלייה מינורית באבטלה, מאידך נרשמה עלייה זהה באחוז המשתתפים בכוח העבודה. לכאורה ניתן לומר שהאבטלה נעלמה משוק העבודה. האבטלה בנובמבר עמדה על 4.6% בלבד

חותמים אבטלה בלשכת התעסוקה | צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ה) נתונים עדכניים על שוק העבודה בחודשים האחרונים. מהנתונים עולה כי בחודש הקודם – נובמבר, חלה עלייה מינורית בשיעור האבטלה במשק שהתייצב על 4.6%. עלייה של עשירית האחוז לעומת חודש אוקטובר.

נזכיר כי בחודש אוקטובר נרשם שיעור האבטלה הנמוך ביותר בעשורים האחרונים – 4.5% בלבד. חודש קודם לכן, בספטמבר, עמד שיעור האבטלה על חמישה אחוזים, ואילו באוגוסט נרשמה אבטלה של 4.6% בלבד. נציין כי שיעור אבטלה נמוך מחמישה אחוזים אינו מוגדר בדרך כלל כאבטלה.

נוסף על נתונים אלה פרסמה הלמ"ס את שיעור המועסקים במשק. מהנתונים עולה כי שיעור המשתתפים בכוח העבודה המשיך לטפס כלפי מעלה והוא עומד (נכון לנובמבר) על 64.2%. נתון זה מאשש אף הוא את הטיעון שהאבטלה בישראל נעלמה. שכן, כאמור, מספרם של המשתתפים בכוח העבודה, בין אם מדובר בעובדים, ובין אם מדובר במחפשי עבודה, לקוח מתוך כל האזרחים מעל גיל חמש-עשרה. כאשר במידה ומתייחסים רק לאזרחים מגיל 21 ומעלה, ניתן לומר שהמשק נמצא כמעט בתעסוקה מלאה.

כתיבת תגובה