עפולה מצטרפת למפת ההיי-טק, אבן פינה לפארק הייטק

בעפולה הונחה אבן פינה לפארק תעשיות עתירות ידע לאחר שנחתם מזכר הבנות עם המכון הוולקני על הקמת מכון מחקר לחקלאות ותעשיית התרופות בעיר ולאחר שהחממה הטכנולוגית בעיר קלטה מספר חברות בעלות פוטנציאל התפתחות

יצחק מירון, ראש עיריית עפולה מניח את אבן הפינה. צילום: דוברות העירייה

השבוע הונחה אבן הפינה לפארק תעשיות עתירות ידע בעפולה. כפי שדווח כאן לאחרונה, שורה של משלחות מסין הגיעה לעפולה במטרה ליצור שיתופי פעולה טכנולוגיים. השבוע הונחה אבן הפינה להקמת המבנה הראשון בפארק ההיי-טק בעיר.

הבניין הראשון שיוקם על שטח של כ-7.5 דונם, יכלול שטח בנוי של כ-9,500 מ"ר. ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, אמר במעמד הנחת אבן הפינה: "אנחנו מניחים היום את התשתית. פארק ההייטק הוא מנוף צמיחה אדיר לעיר ותושביה".

הפארק מתוכנן לקום על שטח של כ-400 דונם על ציר תחבורה ראשי סמוך לכבישי הגישה לעפולה, צמוד למרכז החדשנות והיזמות הטכנולוגית בעיר, קרוב לתחנת הרכבת העתידית, קרוב למרכז הרפואי "העמק", קרוב לתחנה המרכזית החדשה ובמרחק של מאות מטרים ממרכזי המסחר והשירותים.

שורה של הישגים שהושגו לאחרונה מהווים תשתית חשובה להבשלת מהלך שיביא להקמת פעילות ענפה בפארק. בהם ניתן למנות את מזכר הבנות שנחתם מול המכון הוולקני במסגרתו יקים המכון מרכז מחקר ופיתוח לתעשיות האגריטק (חקלאות) והפארמה (תרופות); יזמים החלו את פעילותם בחממה הטכנולוגית; חברות נוספות נמצאות במשא ומתן מתקדם לחתימה על שיתופי פעולה, וישנן חברות נוספות שמגלות עניין לאחר שזיהו את הפוטנציאל בעיר.

בעירייה מסבירים כי מאחורי הרעיון להקמת פארק לתעשיות עתירות ידע, עומדת הכוונה שאותם יזמים שהחלו את דרכם בחממה הטכנולוגית, יגדלו ויתפתחו אל מעבר לכביש, בפארק ההייטק. מרכז החדשנות הטכנולוגית הוא מעין "מעבדת גידול" של חלק מהחברות שכבר נמצאות בעפולה בתהליך של פיתוח מוצר כשרוב הפעילות נמצאת בממשק הדוק לחברות מחו"ל בדגש על סין.

עוד אומרים שם כי בטווח הרחוק הכוונה היא לייצור תעשייה איכותית שתשמר את ההון האנושי בעפולה ובמקביל תמשוך אוכלוסייה ותייצר הגירה חיובית.

הדמיית קריית ההייטק של עפולה
הדמיית מבנה ההייטק הראשון בעפולה

תגובה אחת ל: "עפולה מצטרפת למפת ההיי-טק, אבן פינה לפארק הייטק"

  1. קוראים לו מכון וולקני, לא "המכון הוולקני".

כתיבת תגובה