פטור מאגרות תעופתיות לטיסות הנכנסות והיוצאות מ'עובדה'

בשנה הבאה צפוי להיבנות שדה התעופה הבין-לאומי השני של ישראל, 'רמון', לא הרחק מאילת. עד שזה יקרה – קיבלו כל הטיסות הנכנסות והיוצאות מנמל התעופה הדרומי, 'עובדה', פטור. וגם לטסים לאילת יש הטבות

שדה תעופה . צילום: מארק ישראל סלם | פלאש 90

בשורות לטסים דרומה: הממשלה אישרה פטור מאגרות בנמל התעופה 'עובדה' שבנגב, עד לפסח תשע"ז, אז ייפתח נמל-התעופה הבין-לאומי 'רמון' ההולך ונבנה בימים אלו בקצב מואץ.

'עובדה' משמש כיום לקליטת חלק מטיסות השכר הבינלאומיות לאילת בעיקר ממדינות אירופה כמו צרפת, הולנד, גרמניה ואיטליה. כמו כן משמש השדה לטיסות  Low cost כמו חברת 'ריין-אייר', המוכרת טיסות מוזלות. לדברי כץ, ביטול האגרות יעודד חברות Low cost  נוספות לטוס ל'עובדה'.

גורמים במשרד הסבירו: "אם חברות התעופה 'יגלגלו' את הפטור מהאגרות לנוסעים, המשמעות היא הנחה משמעותית במחירו של כרטיס טיסה הלוך ושוב". עם זאת, במשרד לא יחייבו את החברות 'לגלגל' את ההנחה על הטסים. בחודשים ינואר-אוגוסט 2016 עברו בנמל התעופה 'עובדה' כ-70 אלף נוסעים. מדובר בגידול של 163% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כץ ציין כי מתן פטור מאגרות תעופתיות למשתמשים בשדה התעופה בעובדה נועד לעודד את הפעילות התעופתית הבין-לאומית. לדבריו, מדובר בצעד חשוב שנועד להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל מחו"ל.

שר התיירות, יריב לוין, בירך על היוזמה ואמר: "זהו צעד משמעותי נוסף, לעידוד טיסות ישירות לאזור אילת המצטרף ל'נוהל אילת' של משרד התיירות שהחל בשנה שעברה ובמסגרתו ניתן סבסוד של 45 יורו לכל תייר המגיע לאילת בחודשי החורף", בנוסף לכך החליט השר כץ  להעניק פטור מאגרות תעופתיות למשך שלוש שנים לכל הטיסות הנוחתות והממריאות בנמל התעופה העתידי, 'רמון'.

ובשורה נוספת: עם פתיחתו של שדה התעופה 'רמון', המוקם בתמנע שבנגב – מרחק של כ-40 ק"מ מאילת – יוכלו גם נוסעים ישראלים הטסים לאילת, בטיסות הפנים-ארציות לערוך קניות בדיוטי פרי, המוקם בימים אלה בנמל ולרכוש מוצרים ללא מיסים, בדומה ל'דיוטי פרי' הקיים בנתב"ג. הדיוטי-פרי בתמנע יכלול חנויות הפטורות ממיסים. הרכב המוצרים יהיה דומה לנתב"ג ויכלול בין השאר אלכוהול, סיגריות, בגדים, ומוצרי מזון.

"המטרה היא לחזק את העיר אילת ולגרום לישראלים להעדיף את אילת על פני מקומות אחרים בחו"ל. אני משוכנע כי הרבה מאוד ישראלים יעדיפו לטוס לאילת כאלטרנטיבה למקומות אחרים", אמר השר כץ.

אגב, נמל התעופה 'רמון' הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש יחליף את נמל התעופה של אילת. הוא ישמש גם כשדה אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקלים.

שר התחבורה הוסיף כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת, יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה, וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר.
הטרמינל המרווח ייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים- טורבו- פרופ, אזורי תפעול, מערך כבישים חדש ומהיר ומגרש חניה ל-600 כלי רכב פרטיים.

כתיבת תגובה