פטור ממס: הרעיון של האוזר להרחקת המשקיעים מענף הדיור

פרופ' שמואל האוזר מציע היום בכנס העוסק באתגר הפנסיה בישראל, להעניק פטור ממס על רווחי הון בבורסה עד לסכום של שישים אלף שקל בשנה, בדומה לפטור הניתן היום על שכר דירה. נקודה למחשבה

יושב ראש הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר הבוקר (ב) בכנס 'אתגר הפנסיה בישראל ובעולם' שמתקיים בקריה האקדמית אונו כי "הגיע הזמן לעשות אפליה מתקנת לטובת חברות שקופות ומפוקחות, ואפליה מתקנת לטובת משקיעים בני"ע נסחרים בבורסה בכלל, ומשקיעים מוסדיים בפרט".

את האפליה הזו מבקש האוזר לעשות באמצעות תמריצי מס למשקיעים ולחברות שרושמות למסחר מניותיהן. כך למשל מציע יושב ראש הרשות לניי"ע להעניק פטור ממס על רווחי הון עד לסכום של 60 אלף שקל בשנה, בדומה לפטור על השכרת דירה. לדעתו יהווה הדבר אלטרנטיבה להשקעה בנדל"ן ויוציא את המשקיעים מהשוק.

עוד מציע האוזר שהיה בעבר מזכיר הממשלה, להוריד את המס בהוראת שעה לשנה מ-30% ל-15% ליזמים שינפיקו בבורסה. הוא גם מציע לתת אפשרות לפתיחת חשבון השקעה לציבור במסגרת דומה לקופת גמל להשקעה. כל זה במטרה לגוון עוד ועוד את אפיקי ההשקעה שעומדים בפני הציבור ולהזרים השקעות לשוק ההון כחלק מיצירת מוצרי השקעה וחיסכון, גם לטווח ארוך. מה שייתן מענה לבעיית הפנסיה ההולכת ומחמירה בעולם המערבי כולו, וגם בישראל.

כתיבת תגובה