צירון תקים מחדש בית זיקוק בפורט-הרקורט שבניגריה

בתי זיקוק צירון מחזיקה בבעלותה בית זיקוק בעל כושר ייצור של מאה אלף חביות ביום. ההיתר מגיע לאחר זכייה במכרז רשמי להעתקת והקמת בית זיקוק ובהמשך להסכם שנחתם לפני חודש עם חברת הנפט הלאומית של ניגריה

בית זיקוק מחודש בתורכיה. אילוסטרציה. צילום: צירון

בתי זיקוק צירון העוסקת במתן שירותי יעוץ ויזום עסקאות בתחום בתי זיקוק, דיווחה על אבן הדרך המשמעותית ביותר להקמת בית זיקוק בניגריה.

קונסורציום החברות אותו מובילה חברת-הבת 'אמבר אנרג'י' קיבל את היתר רשות משאבי הנפט הניגרית לשינוע בית הזיקוק ממקום אחסונו הנוכחי בצפון קפריסין אל שטח האחסון המיועד עבורו בפורט הרקורט שבדרום מערב ניגריה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בתי זיקוק צירון מחזיקה בבעלותה בית זיקוק בעל כושר ייצור של מאה אלף חביות ביום. בית הזיקוק מפורק ומאוחסן בשטח סחר חופשי בנמל בצפון קפריסין, באופן שהוא מוכן לשינוע והרכבה בכל מקום בעולם. ההון העצמי של החברה עומד על כ-32 מיליון דולר.

קבלת ההיתר מגיעה לאחר ביצוע סיור מקצועי מוצלח של מהנדסי הרשות במקום האחסון של בית הזיקוק, דהיינו, בקפריסין. במקביל, פועל הקונסורציום בימים אלה מול רשות משאבי הנפט הניגרית לקבלת רישיונות והיתרים עבור הפעלת בית הזיקוק במדינה. כמו כן, פועל הקונסורציום מול גורמים פיננסים ואסטרטגיים לצורך גיוס כספים למימון הפרויקט ושינוע בית הזיקוק.

הקונסורציום, שכולל גם את שותפה המקומי של אמבר אנרג'י בניגריה, חברת 'JIL Engineering & Oil Services', חתם בשנה שעברה על מזכר הבנות עם חברת הנפט הלאומית של ניגריה להקמת בית זיקוק בעל כושר ייצור של מאה אלף חביות ביום. בית זיקוק זה יוקם בסמוך לבית זיקוק קיים בפורט הרקורט, שהיווה את הבסיס להסכם מסגרת שנחתם לפני חודש עם חברת הנפט.

לצורך התחלת תהליך האישור מול רשות משאבי הנפט שילם הקונסורציום סך של 50 אלף דולר, וההערכה היא כי עלות השינוע של רכיבי בית הזיקוק אל שטח האחסון המיועד תסתכם בכשלושה מיליון דולר. כמו כן, פועל הקונסורציום להקמת חברה מקומית, בה תחזיק חברת-הבת מהון מניותיה המונפק, ואשר תנהל ותפעיל את פרויקט הקמת בית הזיקוק כחברת הפרויקט.

רוני קופרברג, מנכ"ל צירון, אמר הבוקר: "אנו יוצאים לדרך למימוש פוטנציאל שעשוי להגיע למיליארדי דולרים. ההיתר לשינוע בית הזיקוק הוא אבן הדרך המשמעותית ביותר שלנו כחברה ציבורית. ממשלת ניגריה תומכת בבניית בית הזיקוק בפורט הרקורט ואף הביעה זאת בתקשורת המקומית במתווה של הקמת בית זיקוק מחודש אשר בניגוד לבית זיקוק חדש אורך מחצית הזמן, עלותו נמוכה באופן מהותי לאור זמינות היחידות הדרושות להקמת בית הזיקוק ולכן כדאית באופן דרמטי מהקמת בית זיקוק חדש.

"אנו מעריכים כי השילוב של היצע נפט גולמי בניגריה, זמינות לנתיבי שייט לתוצרי דלק ותזקיקים מהמדינה בין אירופה, אפריקה ואסיה, עם מחירי נפט נמוכים ועניין של ממשלת ניגריה לקדם את הכלכלה המקומית, מהווה את הסביבה המתאימה ביותר עבור הקונסורציום להוביל הקמה של בית זיקוק בניגריה".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%94%D7%A0%D7%A4%D7%98-%D7%9E%D7%98%D7%A4%D7%A1-%D7%90%D7%96-%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%9B%D7%91%D7%A8-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%94%D7%99%D7%94-%E2%80%A2-%D7%94/

כתיבת תגובה