קיוסק מידע כשר של 'כל זכות' נחנך בביתר עילית

המטרה: להגביר את מיצוי הזכויות בקרב האוכלוסייה החרדית ולאפשר ליותר אנשים לקבל את המגיע להם על פי חוק

עיריית ביתר עילית ו"כל זכות", מאגר המידע המקיף ביותר בארץ על זכויות תושבים והדרך למימושן, חוברים בשיתוף פעולה להצבת עמדת מידע כשרה לציבור החרדי, בה מוצגים אלפי ערכים ונתונים שיסייעו בהכרה ובמיצוי זכויות מול רשות המסים, המוסד לביטוח לאומי ומשרדי ממשלה נוספים. הקיוסק, הממוקם בלשכת הרווחה בעיר, נחנך אתמול (ד') באירוע חגיגי במעמד ראש העיר, מאיר רובינשטיין, הרב יצחק רביץ, סגן ראש העיר, הרב יהודה עוביידי, חברי עירייה, מנהלת שותפויות 'כל זכות' עינת רביב וכן נציגות מהפיקוח של משרד הרווחה ולשכת הרווחה בעיר.

ההחלטה על הצבת קיוסק המידע בלשכת הרווחה בביתר עילית נתקבלה בעקבות ההכרה כי יש צורך במציאת אמצעי להגברת מודעות הציבור החרדי בכל הנוגע לסוגיית מיצוי הזכויות ולאור ההצלחה של העמדות שהוצבו בעיר בני ברק באוגוסט האחרון. בהמשך, צפוי הפרוייקט להתרחב בשתי עמדות נוספות גם בירושלים.

פיתוח עמדת מיצוי זכויות הינה חלק מתפיסת השירות החדשה שמוטמעת באגפי העירייה בביתר עילית של הנגשת השירותים לתושבים שיידעו לעמוד על זכויותיהם ולקבל את המגיע להם מהעירייה ומגופי הממשל השונים.

העמדה הוקמה באמצעות תכנית נושמים לרווחה הפועל באגף הרווחה העירוני באמצעות מנהל הפרויקט, עו"ס מיצוי זכויות, אלי ימיני שפתח את הטקס בדברי תודה וברכה לראש העיר ולהנהלת העירייה וציין בדבריו "יש פה היום אמירה מאוד ברורה לפונים ולתושבי העיר, אנחנו עם הפנים אליכם לסייע בכל מה שניתן ואפשר".

בכדי לאפשר לציבור החרדי להשתמש במידע הרב המצוי במאגר, פותחה גרסה ייחודית בעבור עמדות המידע (קיוסקים), המכילה רק דפי מידע המופיעים במאגר, ואינה מאפשרת כל גישה לרשת האינטרנט. אמתי קורן, מנכ"ל "כל זכות" מסביר: "אנו רואים במשימת הנגשת הזכויות לכל אזרחי ישראל חשיבות גדולה וחוצת מגזרים, אותה אנו מצליחים לממש באמצעות שיתופי פעולה עם עיריות חרדיות, הרואות בהצבת עמדות המידע שירות  בעל ערך חשוב לציבור. העמדה בביתר עילית, בדומה לעמדות הקיימות בבני ברק, כוללת מדפסת המחוברת למסך מחשב המאפשר גישה למידע נרחב במגוון נושאים, תוך שמירה על המגבלות ועל הצרכים של האזרח החרדי. בסיום השימוש, יוכל המשתמש להדפיס את המידע המופיע במאגר ולהשתמש בו בכדי להמשיך בתהליך מיצוי הזכויות"

כתיבת תגובה