קריסת 'מגה' – בכירי הריבוע הכחול ייחקרו

בית המשפט אישר לנאמני 'מגה' לחקור בעלי שליטה ונושאי משרה בחברה ובחברות שבמעלה פירמידת השליטה ברשת שקרסה ■ היום אחר הצהריים יסתיים המכרז למכירת הרשת כיחידה אחת

ליאור מזרחי- פלאש90

בשבוע שעבר אישר בית המשפט המחוזי בלוד לנאמני 'מגה' לערוך חקירה אודות התנהלותם של נושאי משרה ובעלי שליטה במגה ובפירמידת השליטה בחברה.

לפני שבוע הגישו הנאמנים לבית המשפט דו"ח חריף במיוחד על התנהלות בעלי השליטה במגה. בין היתר כתבו כי הם מבקשים "להסמיך את הנאמנים לערוך חקירה בנושאים שצוינו בדוח זה והסיבות לקריסתה של מגה, ובכלל זה להזמין לחקירה נושאי משרה ובעלי שליטה במגה, ברבוע כחול, ברבוע כחול נדל"ן ובאלון ולהורות להם להמציא לידי הנאמנים כל מסמך שיידרש על ידם לצורך הבדיקות והחקירות הנ"ל".

כאמור, בית המשפט קיבל את בקשתם ובכוונתם להזמין בקרוב שורה של בכירים ונושאי תפקידים בחברות האמורות ולדרוש מהם דין וחשבון על הנסיבות שהביאו לקריסתה של הרשת שנמצאת נכון להיום "על המדף".

היום אמור להסתיים המכרז למכירת הרשת כיחידה אחת, ומתברר כי הפרסומים הרבים אודות מצבה של הרשת הרתיעו קונים פוטנציאליים. כך למשל הודיע בעל השליטה ברשת 'ויקטורי', אייל רביד כי אין בכוונתו לרכוש את הרשת. גם איש העסקים מוטי בן-משה שהתכוון לרכוש אותה, עשוי לשנות את הצעתו, כך לדברי מקורביו.

למגה 127 סניפים ומועדון לקוחות הכולל 1.5 מיליון חברים. בעוד שעות ספורות אמור להסתיים המכרז למכירתה כיחידה אחת, ונכון לאתמול לא הוגשו כל הצעות רשמיות, למעט גישושים ופרסומים בתקשורת הכלכלית. שישה מתעניינים כבר רכשו את מסמכי המכרז וחלקם אף קיים פגישות עם הנאמנים, אך אף אחד מהם לא הגיש עדיין הצעה מעשית לרכישת הרשת.

 

 

כתיבת תגובה