הגר"ד כהן: "רבים מבני התורה מתגוררים במחסנים ומרתפים"

הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א העלה אתמול בוועידת דגל התורה את מצוקת הדיור הנוראית עימה מתמודד כיום הציבור החרדי ודרש מהפוליטיקאים לתת לכך מענה מידי

עוד אירוע חרדי (ארכיון). צילום: שוקי לרר

אתמול נפתחה וועידת דגל התורה, וכצפוי מה שתפס את הכותרות היו הנושאים הפוליטיים הנדושים. אולם מי התעלה מעל עצמו והניח את הנושא הכאוב ביותר בציבור החרדי על השולחן, היה ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, שהעלה את נושא מצוקת הדיור החרדית.

ראש ישיבת חברון, בניגוד לפוליטיקאים, חש את מצוקת הדיור הנוראית עימה מתמודד כיום הציבור החרדי – שכן בישיבת חברון, כמו בשאר הישיבות, מתחתנים מידי שנה מאות בחורי ישיבות והם באים לתנות בפניו את כאבם שאין להם את היכולת לרכוש קורת גג מינימאלית.

"בעבר כל בן ישיבה שהתחתן היה יכול להגיע לקורת הגג", אמר הגר"ד כהן במשאו, "כך שהתאפשר לו להמשיך ולשקוד על תלמודו בנחת ובכבוד. אך כיום המצב הפך להיות קשה ביותר ולרבים מבני התורה שמקימים בית אין להם קורת גג והם נאלצים להתגורר במחסנים ומרתפים, מה שמפריע למנוחת הנפש ולהתפתחותם הרוחנית".

בדבריו הנרגשים פנה הגר"ד כהן לראשי דגל התורה וקרא להם לעלות את הנושא על ראש סדר היום ולמצוא פתרון ראוי.

 

3 תגובות ל: "הגר"ד כהן: "רבים מבני התורה מתגוררים במחסנים ומרתפים""

  1. נו. אז מה? מה עשו הרבנים וראשי הישיבות כדי לתקן את זה?
    לדבר לא עולה כסף. אבל לעשות זה כבר סיפור קשה ומסובך.
    דווקא מראש הישיבה הייתי מצפה למאבק חסר פשרות
    ולא רק בוועידה שמתרחשת אחת למי יודע כמה זמן.
    מה תפקידם של חברי הכנסת? לצעוק ככרוכיה במליאה
    או לדאוג שלא תהיה ממשלה בלי עוד עיר חרדית חדשה?

  2. לא יפה לדבר על גדולי תורה ככה

  3. אני יודע דווקא שהגר"ד כהן בשיתוף עם אחד מבכירי דגל התורה (האיסטרטג של כל מה שקור לדגל התורה וד"ל) עומדים להודיע אחרי פסח על משהו דרמטי מאוד הענין פתרון מסוים למצוקת הדיור, הדבר כבר סגור עם כמה פילנתרופים ויצא לציבור הרחב לאחר החג. מדובר על פרוייקט גדול בבנייה כשהגר"ד והנדיבים סגרו על מחיר ומימון. יותר אני לא יכול לומר בשלב זה.
    (כמדומני שלהנהלת האתר יש את הטל' של הגורמים המעורים בדבר)

    מידע מדוייק וברור,

כתיבת תגובה