רוצים לדעת כמה כסף שוות הקרקעות שבבעלות הממשלה?

החשבת הכללית במשרד האוצר מפרסמת היום את הדוחות הכספיים של ממשלת ישראל לשנה הקודמת ומעניקה הצצה נדירה לתשלומי הפנסיה התקציבית בעוד יותר מעשרים שנה. המחיר, בערכים של היום, יהיה גבוה מאוד

כל-כך הרבה?! נתניהו. צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90

החשבת הכללית במשרד האוצר, רו"ח מיכל עבאדי-בויאנג'ו, פרסמה היום (ג) את הדוחות הכספיים של ממשלת ישראל לשנת הכספים הקודמת. מהדוחות עולה כי החבות האקטוארית לפנסיה תקציבית של ממשלת ישראל הסתכמה בסוף השנה הקודמת בכ-746 מיליארד שקלים!

395 מיליארד שקלים מתוך הסכום הזה הם בגין עובדים שכבר פרשו לפנסיה. כ-351 מיליארד שקלים מיועדים עבור עובדים שעדיין נמצאים במערכת. תשלומי הפנסיה התקציבית יגיעו לשיאם בשנת 2039 ויעמדו באותה שנה על 38.21 מיליארד שקלים.

בדוח המפורט מציגה החשבת את התפלגות התזרים הצפויה לפי קבוצות מקבלי הקצבה: גמלאי המדינה, ההוראה, המשטרה, השב"ס ומערכת הביטחון. מהמידע עולה תמונה מקיפה אחר תהליכי הבקרה, האישור והאחריות של הגורמים המעורבים בתהליך קביעת קצבת הפנסיה התקציבית.

בנוסף, זו הפעם הראשונה שהדוח השנתי של החשבת הכללית מציג סקירה מקיפה למהלכי הממשלה בתחום הדיור ופורט את היקף ההשקעה הצפוי בתחום בדיור בשנים הקרובות שעומד על מיליארדי שקלים. ההשקעה כוללת הסכמי גג בין הממשלה לרשויות המקומיות, תכנית מחיר למשתכן, דיור לגיל הזהב, סיכומים תקציבים עם צה"ל על פינוי ובינוי בסיסים ועוד.

הגירעון בתקציב המדינה הסתכם בשנה הקודמת בכ-24.9 מיליארד שקלים, שהם כ-2.2% אחוז מהתמ"ג. ההוצאות האזרחיות הסתכמו בכ-68.8% מהתקציב, וכ-17.8% מהתמ"ג. הוצאות הביטחון הסתכמו בכ-20.9% מהתקציב וכ-6.1% מהתמ"ג. תשלומי הריבית הסתכמו בכ-10.3% מהתקציב והיוו כ-2.7% מהתמ"ג.

הנתון המעניין ביותר הוא שוויין של הקרקעות שבידי המדינה. לפי הדוח. שווי כלל נכסי המדינה כולל החברות הממשלתיות, מסתכם בכ-525 מיליארד שקלים. שווי הקרקעות של מדינת ישראל נאמד בכ-393 מיליארד שקלים.

כתיבת תגובה