רכב השטח האמריקאי המפורסם ייוצר בכלל בסין

הסינים עושים אמריקה. בשבוע הקודם הוצג בסין ההאמר הסיני-אמריקאי הראשון אותו הפסיקה ג'נרל מוטורוס לייצר לפני כשמונה שנים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. מחירו של ההאמר הסיני יחל ב-150 אלף דולר

אילוסטרציה. צילום: Cocos.Bounty | שאטרסטוק

בסין הוצג בשבוע שעבר ה'האמר H1' רכב השטח הצבאי המפורסם של יצרנית הרכבים האמריקאית בגרסה סינית-אמריקאית. חברת 'גנרל מוטורס' שיצרה את ההאמר גם בגרסאות אזרחיות (H2, H3) עד לפני כשמונה שנים, סגרה את פס הייצור כצעד התייעלות לאחר פרוץ המשבר הכלכלי הגדול בארצות הברית ובעולם כולו.

אולם היו כנראה כאלה שחלמו האמר גם בשנים האלו. אחד מהם הוא בוב לוץ בן ה-85 שניהל בזמנו את חטיבת האמר והיה ממנהליה הבכירים של GM. בשיתוף עם עוד כמה ידידים בתעשייה הקים לוץ בסין חברה שייצרה האמר תוצרת סין אך עם רכיבים אמריקאים הלקוחים משברולט ודודג'. משום שהשם האמר שייך לג'נרל מוטורוס, נאלצו לקרוא להאמר הסיני בשם 'הומבי' כינוי החיבה האמריקאי להאמר.

הH1- בגרסתו הסינית יהיה יותר גיפ פאר ראוותני מאשר רכב מלחמה, מצויד במושבי עור, הגה עץ ומערכת מולטימדיה סופר איכותית. אולם הוא יימכר רק לשוק האסייתי. זאת בשל בעיות התאמה לתקן האמריקאי שדורש מבחני ריסוק, תקינת זיהום אוויר ועוד ועוד גם מיצרניות רכבי "בוטיק". מחירו של ההומבי יחל ב-150 אלף דולר.

כתיבת תגובה