ר"ע בית שמש פנה לדרעי לעזור ולמנוע את סגירת מפעל בהר טוב

ראש עיריית בית שמש בקריאה דחופה לראש הממשלה ושרי הממשלה הרלוונטיים להתערבות מיידית ומזהיר כי סגירת המפעל תוציא ממעגל העבודה 120 משפחות תושבי בית שמש על כל המשתמע מכך

ר"ע בית שמש במפעל

"סגירת המפעל הוותיק מלט הר טוב תשליך 120 משפחות תושבי העיר ממעגל העבודה, על כל המשתמע מכך" הזהיר ראש עיריית בית שמש מר משה אבוטבול בקריאה דחופה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו ולשרי הממשלה הרלוונטיים, שר האוצר מר משה כחלון, שר הפנים הפריפריה הגליל והנגב הרב אריה דרעי, שר הכלכלה מר אלי כהן, וכן ליו"ר הקואליציה מר דוד אמסלם וליו"ר וועדת הכספים הרב משה גפני.

רה"ע ציין כי "מפעל מלט הר טוב המפרנס 120 משפחות המתגוררות בעירי, בית שמש, קיים מזה עשרות שנים ומשמש כדגל ומופת בתעשייה המקומית הישראלית,  אני עוקב אחרי פעילותו של המפעל בשנים האחרונות ונחרד לשמוע כי המפעל בסכנת סגירה מידית".

"המפעל הינו חשוב והכרחי בעיר, מסייע בפעילויות חברתיות בעיר, ומעסיק משפחות ברוכות ילדים שזהו מקור פרנסתם היחיד, כראש העיר אני מרגיש חובה להזדהות עם המפעל והעובדים ולהזהיר כי לא ניתן יד בסגירת המפעל. בשנה האחרונה ערכתי במפעל מספר סיורים על מנת לעמוד מקרוב אחר פעילותו, ולשמוע מהנהלת המפעל והעובדים מה הם האיומים הכלכליים העומדים לפתחם.

ראש העיר פונה לגורמים הרלוונטיים ומבקש את עזרתם "אבקש את עזרתכם והתערבותכם המידית בשני הדברים העיקריים אשר פוגעים במפעל, ראשית בגלל מחירים בלתי הגיוניים וסבירים במכירת מלט הנעשה ע"י ייבוא טורפני במחירי היצף מתוך מטרה ברורה של השתלטות על ענף המלט בישראל, לפי איך שאני מבין, יצרניות המלט בחו"ל מקורם במדינות שטובת מדינת ישראל לא בראש מעיינם. בהתאם לכך אבקש מכם בכל לשון של בקשה לקבוע היטל היצף על מחירי המלט בישראל".

עוד מוסיף ראש העיר כי במסגרת חוק ההסדרים לשנת הכספים 2019, שאושר בממשלה בסוף השבוע שעבר, מקודמת החלטה להעלאת הבלו על הפטקוק, המשמש לייצור מלט. "החלטה זו, שמשמעותה הגדלת עלויות הייצור מצד מפעלי המלט, פוגעת באופן אנוש ביכולת של המפעל להמשיך לייצר מלט במחיר שפוי".

ראש העיר סיים את פנייתו בקריאה ובבקשה להתגייס יחד איתו למאבק בהחלטה רעה זו.

תגובה אחת ל: "ר"ע בית שמש פנה לדרעי לעזור ולמנוע את סגירת מפעל בהר טוב"

  1. כן כן סופו של מפעל מחללת שבת רח"ל

כתיבת תגובה