רשות החשמל פרסמה מדיניות חדשה ואיתן כבל מיהר לברך

במדיניות החדשה אוסרת הרשות ניתוק חשמל מחייבים. כבל, יושב ראש ועדת הכלכלה: "לאחר מאבק שנמשך שנים הצלחנו לשכנע את רשות החשמל לעצב מדיניות חדשה שמתייחסת לחשמל כמוצר יסוד בסיסי"

חדר פיקוד בחברת חשמל | צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, חה"כ איתן כבל (עבודה), בירך הבוקר (ב) את רשות החשמל על המדיניות החדשה שפרסמה, לפיה תאסור ניתוקי חשמל.

"לאחר מאבק שנמשך שנים הצלחנו לשכנע את רשות החשמל לעצב מדיניות חדשה ומתקדמת, המתייחסת לחשמל כמוצר יסוד בסיסי ובשל כך אוסרת לנתק אנשים מאספקת חשמל בשל חוב כספי. זה לא היה פשוט בכלל והיו התנגדויות רבות למהלך, אבל אני שמח שלא הפסקתי להילחם, שלא ויתרתי והמשכתי ללחוץ ולפעול כל הזמן", אמר כבל ואף ביקש להודות לסמנכ"ל עמותת 'ידיד', רן מלמד, שהיה שותף מלא למאבק.

כבל ביקש עוד להבהיר: "שיהיה ברור, אינני מעודד אף לא לרגע אחד אי-תשלום של חשבונות חשמל. אבל יחד עם זאת אני מאמין בכל ליבי שחשמל, כמו מים, הוא מוצר יסוד בסיסי שחייב להיות זמין ונגיש לכל אדם ויש בחוק כלים אחרים לגביית חובות כמו בארנונה או כל חוב אחר. את האיסור על ניתוקי מים כבר השלמנו במושב האחרון – כעת, המדיניות החדשה של רשות החשמל היא בהחלט בשורה גדולה ללא מעט צרכנים במשק, אך יחד עם זאת היא מבחינתי היא איננה סוף פסוק. כפי שציינתי, הכללים הללו הם מהפכה גדולה אך הם עדיין לא ברמת הכללים האוסרים על ניתוק מים, שהייתה לי הזכות להיות מוביל מרכזי שלהם".

כתיבת תגובה