שיבושים במזרחי: "הסניף ייפתח בשעה 11:00, עמכם הסליחה"

קיץ לוהט במזרחי-טפחות: התפוצץ המשא ומתן על הסכם השכר בין עובדי הבנק להנהלה. העובדים נוקטים החל מהשבוע בצעדים ארגוניים כולל עיצומים, השבתת סניפים ומוקדי פעילות בבנק

בשבועות האחרונים התקיימו בבנק מזרחי טפחות דיונים אינטנסיביים בין ארגון העובדים להנהלה במטרה למנוע את ההידרדרות וההסלמה בסכסוך העבודה שהוכרז בסוף חודש יוני. העובדים החלו בשיבושים כבר אתמול כאשר סגרו את סניף ראשן לציון. היום (ה) נסגר סניף קריית גת

יושב ראש ארגון העובדים, דניאל דהן, אמר כי "העובדים עשו כל מאמץ על מנת למנוע את הפגיעה בלקוחות ובתפקוד השוטף של הבנק, במסגרת זו אף הגשנו להנהלה הצעת פשרה במטרה להביא את הסכסוך לסיומו. לצערנו הרב ההנהלה השיבה בהצעה מבזה ומזלזלת, הנובעת כנראה מחוסר הערכה לעובדים, ובכך הובילה לפיצוץ המשא ומתן".

לקראת תחילת העיצומים והשבתת הפעילות בבנק מזרחי טפחות הבהירו העובדים להנהלה כבר עכשיו כי לא יתפשרו על כך ש"תנאי מוקדם לסיומם של כל עיצומים ושביתה עתידית יהיה אך ורק לאחר שבנוסף לחתימה על הסכם שכר חדש, ההנהלה גם תשלם לכל העובדים תגמול מלא עבור כל ימי השביתה".

בשיחה עם "ביזנעס" מסביר דהן: "העובדים רוצים את טובת הבנק, אולם עשר שנים לא נחתם הסכם שכר למרות פניות חוזרות ונשנות של ועד העובדים. במשך אותן השנים התברר כי הנהלת הבנק לקחה שלא כדין כספי הבראה מהעובדים ונאלצה להחזיר את הכסף לאחר בוררות.

לא כל-כך נעים לראות בנק סגור

"לקראת הסכם שכר לשנה הבאה הגישה הנהלת הבנק הצעות מבזות לציבור העובדים, וזה העמיד את העובדים מול ההכרה כי שוב מורחים אותם ולא מתכוונים לשפר את התנאים שלהם. הרבה מאוד עובדים מקבלים השלמה לשכר המינימום, בבנק שמחלק דיבידנדים של מאות מיליוני שקלים…

"לאחר שראינו שהנהלת הבנק לא מתכוונת לפתוח במו"מ רציני לשיפור תנאי העובדים החלטנו להכריז על סכסוך עבודה. לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה פנה מנכ"ל הבנק אל יושב ראש ועד העובדים בבקשה להימנע משביתה ולנסות לפתור את המשבר. יושב ראש הוועד נענה לבקשת המנכ"ל אולם בהנהלת הבנק כל לא טרחו להגיע להבנות עם העובדים.

"אנחנו נראה שיבושים בסניפים במשך השבועיים הבאים, שיבושים שילכו ויחריפו. ההנהלה מנסה להפחיד את העובדים ולהלך עליהם אימים. יש לי הקלטה בה אחד ממנהלי הסניפים מאיים על העובדים, אולם העובדים זועמים ומרגישים שאין להם מה להפסיד".

בפניה ללקוחות הבנק אמר דהן: "אנחנו מתנצלים מראש על אי הנוחות שתיגרם בתקופה הקרובה ללקוחות הבנק. לצערנו הרב ההנהלה לא מותירה לעובדים ברירה ואנחנו פונים ללקוחות ומבקשים מהם להסדיר את ענייניהם בסניפים לפני תחילת העיצומים על מנת שלא יפגעו".

כתיבת תגובה