שמיים פתוחים: יותר ממיליון ו-700 אלף נוסעים בחודש אחד

מדיניות "השמים הפתוחים" מוכיחה את עצמה – גם בטיסות רבות יותר של ישראלים לחו"ל וגם בטיסות של תיירים המגיעים לישראל • ומה היעד המוביל בחו"ל? לא תאמינו

מגדל הפיקוח בנתב"ג | צילום: משה שי, פלאש 90

תנועת הנוסעים בחודש אפריל למניינם, שעדיין לא בא אל סופו, מוכיחה על גידול חד של 25% בתנועת הנוסעים בנתב"ג "ומכה את כל התחזיות", כדברי בכיר במשרד התחבורה. מדובר על מיליון, ו-720 אלף נוסעים.

היעדים שזכו לגידול דרמטי במספר הטיסות היוצאות היו: טורקיה, קפריסין,צרפת, יוון וגרמניה. טורקיה הגיעה למקום הראשון לא בגלל האהבה מחודשת בין המדינה המוסלמית לציבור בישראל, אלא כיוון שהיא מהווה יעד "קונקשן" זול ונוח למדינות רבות באירופה. קפריסין, היא אם כן הזוכה הגדולה במספר הנופשים הישראלים.

למרות התחרות העזה, חברת התעופה הישראלית' אל-על' הובילה את כמות הנוסעים הגדולה ביותר. אחריה 'טורקיש אייר', 'איזי ג'ט', 'ישראייר' הישראלית גם כן ו'אירופלוט' הרוסית. גם מוסקבה, מתברר, הפכה ליעד קונקשן – בעיקר לארצות-הברית.

בנמל התעופה בן גוריון פועלות כיום 139 חברות תעופה ליעדים בינלאומיים תמונת מצב ייחודית לשדות בסדר גודל שכזה. עשר  חברות תעופה חדשות תתווספנה  השנה  לפעילות בנתב"ג, החברות, צפויות להרחיב את התחרות על קווי התעופה .

שר התחבורה כץ, אמר: "הוזלת מחירי הטיסות לצרכן ומהפכת השמיים הפתוחים גורמים לגידול  דרמטי בתנועת הנוסעים בנתב"ג. הסכם השמיים הפתוחים הינו המהפכה הצרכנית הגדולה בישראל בחמש שנים האחרונות.  אני נחוש להמשיך ולחתום על הסכמים ולהביא לישראל חברות תעופה נוספות אשר יוזילו את מחירי הטיסות לצרכנים המקומיים ולתיירים".

כתיבת תגובה