תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד משרד החינוך בגין רשלנות

ילד חרדי תושב השרון תובע בימים אלה את משרד החינוך ועיריית נתניה בעקבות פציעתו החמורה ממוט ברזל שיצא מגדר בית הספר. הפציעה התרחשה כאשר התובע היה בן שמונה. כיום, שנתיים אחרי המקרה, נקבעה לו נכות רפואית לכל החיים

עוה"ד אלי מאור. צילום: יח"צ

א', ילד חרדי תושב השרון, היה בן שמונה במועד פציעתו. הוא נפגע במהלך הפסקה בבית הספר כששיחק עם חבריו ובמהלך ריצה, נחתך חתך עמוק ונרחב ברגלו השמאלית בשל מוט ברזל חד שיצא מגדר בית הספר בו למד.

כתוצאה מהחתך העמוק איבד א' דם רב ולא הרגיש את רגלו הפצועה. מוריו שהוזעקו למקום הזמינו בדחיפות אמבולנס שהבהיל אותו לבית הרפואה לניאדו. בחדר המיון בבית החולים הודגם חתך עמוק שבפרוצדורה כירורגית נשטף ונתפר למקום, וא' הושאר להשגחה למשך מספר ימים, תחת אשפוז עם עירויים תוך ורידיים של אנטיביוטיקה.

לאחר שחרורו מבית הרפואה, ובמהלך מעקב של רופא הודגם שהפצע העמוק נפתח לגמרי וזוהם והוא הובהל לבית הרפואה. הפעם לבית הרפואה איכילוב שם נדרש טיפול ניתוחי נוסף ברגלו. לאחר מכן הופנה לטיפול בריפוי בעיסוק, ולטיפול באמצעות יריעות לחץ מסיליקון. במקביל איבד א' את תחושתו ברגל שמאל ובבדיקת הולכה עצבית אובחן שיתוק חלקי של העצב הפרונאלי השטחי ברגלו השמאלית.

בימים אלה והוא כבר בן עשר הגיש א' באמצעות עו"ד אלי מאור מבני ברק, המוכר כמי שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית, כתב תביעה מנומק בסכום של 2.5 מיליון שקל, לבית המשפט השלום בפתח תקווה.

התביעה הוגשה כנגד נגד משרד החינוך ועיריית נתניה וחברות הביטוח שלהם. בכתב התביעה טוען א' כי ברשלנותן החמורה בהשגחה את א' במהלך הפסקת בית הספר, וכן ברשלנותן המתבטאת במחדלן בתחזוקה נאותה של בית הספר לרבות הגדרות העוטפים אותו, נגרם לו נזק כבד מאוד.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה בכיר בתחום הכירורגיה הפלסטית שקבע כי לא' נותרה נכות רפואית קבועה לכל חייו בשיעור של 24%. בשל מיקום הצלקת והפגיעה העצבית, הנכות התפקודית של א' לאחר הפעלת תקנה 15, תעמוד לדעת המומחה, על שיעור של 36% לצמיתות!

כן נטען בכתב התביעה כי בהתאם להלכת בית המשפט העליון, יש לחייב את משרד החינוך בחובת אחריות מוגברת, מתוקף ההלכה שחובת ההשגחה המוטלת על המורים של א' בגילו, במהלך היותו תלמיד, צריכה להיות כחובת ההשגחה של אב על בנו…

בשל הנזק הגדול שנגרם לא' כתוצאה מפציעתו בבית הספר, פגיעה שמתבטאת בנכויות קשות ביותר שילוו אותו כל ימי חייו, הוגשה כאמור בימים אלה, תביעה מנומקת על סכום של 2.5 מיליון שקל, גבול סמכות בית המשפט.

עם זאת, בכתב התביעה  צוין כי לאחר ובעקבות האירוע, הוזמן קבלן חיצוני לתקן את הגדר ממנה נפגע א'… טרם הוגש כתב הגנה.

כתיבת תגובה