תנועת החרם נגד ישראל תרמה למכירות של 'סודה סטרים'

בניגוד לכל הגיון, דווקא במדינות שהובילו את החרם נגד ישראל, הצליחה סודה סטרים להגיע לנתח שוק של עשרים אחוזים. דניאל בירנבוים, מנכ"ל החברה: "ממליץ לכל חברה להיות מותקפת על ידי תנועת ה-BSD".

המפעל הישן במישור אדומים. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לא תאמינו מה תרם לעלייה במכירותיה של חברת 'סודה סטרים' הישראלית. דניאל בירנבוים, מנכ"ל החברה, סיפר השבוע כי "בכל מקום בו פעלה נגדנו תנועת החרם BSD, ראינו גידול במכירות". החברה שהצליחה להגדיל את המכירות שלה מ-90 מיליון ל-400 מיליון דולר הותקפה על ידי יוזמי החרם נגד ישראל בשל העובדה שמפעלה היה ממוקם במישור אדומים ממזרח למעלה אדומים.

בירנבוים אמר: "אני ממליץ לכל חברה שרוצה להגדיל את ההכנסות שלה, לשאוף שתנועת ה-BSD תחרים אותה". סודה סטרים העתיקה את מפעלה לנגב, לאזור התעשייה שבמועצה המקומית בני שמעון, ונאלצה עקב כך לפטר עשרות עובדים ערבים.

בתנועת החרם טענו כי המעבר נגרם כתוצאה מהלחץ שהפעילו על החברה, אלא שבחברה טענו שהקמת המפעל החדש תוכננה הרבה קודם בשל הצורך במפעל גדול יותר. בסופו של דבר, דווקא אותן מדינות בהן זכתה תנועת החרם לתמיכה סמי-ממשלתית, הן אלה שתרמו לגידול במכירות של החברה הישראלית.

בירנבוים אמר בסרקזם כי "התקשורת במדינות הנורדיות הובילה למעשה את החרם נגד המוצרים שלנו. השוק הנורדי התעקש שנביא את המוצרים שלנו מסין, המובילה בזכויות אדם, בה מוכרים אברים מגופותיהם של אסירים גוססים. כנראה שההתנהגות של סין טובה עבור השווקים במדינות האלו.

"זה באמת מה שעשינו. סיפקנו להם מוצרים מסין והחרם רק עשה לנו שירות מצוין. היקף החדירה של סודה סטרים למשקי הבית במדינות הנורדיות הגיעה לעשרים אחוזים. דהיינו, אחד מכל חמשה משקי בית בשוודיה ובפינלנד, מחזיק במכשיר סודה סטרים. מה זה אם לא הצלחה? הייתי ממליץ לכל חברה להיות מותקפת על ידיהם".

כתיבת תגובה