בהעדר צו מניעה: 100,000 ילדי המעונות נשארו בבית

"אין שביתה צודקת מזו", אמרו בהסתדרות ושנת הלימודים שהחלה רשמית היו רושמת בתחילתה שביתה של מעונות היום המפוקחים על ידי המדינה • ארגוני הנשים הודיעו על שביתה במעונות כבר לפני שבועיים הודיעו מפעילי המעונות כי ישביתו אותם בשל אי מילוי דרישתם להוספת תקנים ולשיפור בתנאי המטפלות

המעון סגור, ההורים נשארו עם הילדים | אילוסטרציה: Oksana Kuzmina, שאטרסטוק

עם כישלון המגעים שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה בין האוצר למשרד העבודה והרווחה – יחד עם ארגוני ועמותות מעונות היום, 1,400 מעונות היום שבפיקוח לא פתחו הבוקר את שנת הלימודים בשביתה לאות מחאה על שכר המטפלות.

כ-100,000 אלף פעוטות עד גיל 3 נותרו ללא מסגרת, והמו"מ שהתפוצץ הותיר ל-1,400 מעונות היום שבפיקוח – דלת סגורה. מפעילי המעונות, הארגונים ויצו, נעמת, אמונה, נאות מרגלית, בית יעקב ונשי חירות, שובתים במחאה על תנאי ההפעלה של המעונות – ודורשים תוספת תקציב ממשרדי האוצר והרווחה שייועד, לדבריהם, כתוספת שכר למטפלות.

בכירים באוצר שצוטטו בתקשורת אמרו כי לא יוכלו להיות נדיבים מדי במו"מ המתמשך גם בשעות אלה, והסבירו על רקע השביתה במעונות היום כי תקציב המדינה לשנת 2019 כבר נחתם בהצבעה לשנתיים מראש יחד עם תקציב 2018. לפי ציטוט מראש אגף התקציבים באוצר, הדבר מגביל את האפשרויות של המדינה לתוספת תמיכה בארגונים המפעילים את המעונות.

בארגונים טענו כי "האחריות לקריסה היא של הממשלה", וטענו כי ללא תוספת של תקנים למטפלות ושיפור השכר למטפלות הקיימות והחדשות, לא פסיקו את השביתה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס עם צאת השבת לשביתה במעונות היום: "מדינת ישראל מפקירה את ילדי הגיל הרך. חוסר התקינה ואי העמדת המשאבים הראויים מעמידים את מערכת החינוך במעונות במצב שבו אין אפשרות למערכת לטפל בילדים כראוי. על משרדי הממשלה להתעשת ולטפל בשורש הבעיה ולפתור אותה תוך הקצאת משאבים באופן מיידי. אין שביתה צודקת מזו ואני תומך בה באופן מלא. על מקבלי ההחלטות האחריות לשביתה ערב פתיחת שנת הלימודים".

כתיבת תגובה