בשקט בשקט הוא חצה את רף 11,000 דולר

המטבע הוירטואלי שנגע מלמטה ברף ה 6000 דולר רק לפני שבועיים הכפיל כמעט את ערכו מאז. העליה המטורפת שלו כלפי מעלה בסוף 2017הביאה איתה מפלה חזקה לאחר מכן אולם כעת מששככה הסערה המטבע מתייצב

כורים ביטקוין shutterstock

כבר אתמול (ב) חצה ערכו של הביטקוין המטבע הוירטואלי המפורסם בעולם את רף ה11,000 אלף דולר למטבע, זאת לאחר נסיקה מטורפת לכמעט 20,000 אלף דולר ונפילה מטורפת לא פחות אל מתחת ל6000 דולר. לאחר הנסיקה קמו מדינות רבות במזרח אסיה שם המסחר במטבעות וירטואלים משגשג והפעילו סנקציות רגולטוריות כנגד אותן מטבעות בכדי להבריח את המשקיעים מהזירה.

הם גם הצליחו והמטבע החל בצניחה חופשית שלא פסקה עד שהוא נחת אל מתחת לערך של 6000 דולר כמה שעות. אולם מששקטה הסערה והמטבע ירד מהכותרות ערכו חזר לטפס אומנם בפעימות קטנות יותר אבל באופן די עיקבי אל מעבר ל11,000 דולר.

במקביל החלו בישראל להתייחס ברצינות לתופעה גם במוסדות המדינה ואתמול רשות המיסים פרסמה חוזר שלפיו הגדירה את הביטקוין כנכס ולא כמטבע לעניין חוקי המס, מהסיבה שאמצעי תשלום מבוזר הינו נכס.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, אמר בתגובה לחוזר רשות המיסים: "מהפכת המטבעות הדיגיטליים כאן כדי להישאר. בשנה האחרונה פעלנו נמרצות מול רשות המיסים על מנת להתאים את טיוטת החוזר שפורסמה אל המציאות בשטח ולאפשר למטבעות הדיגיטליים – מנוע צמיחה ענק של ההיי-טק הישראלי – להתפתח ולפרוח.

אנו שמחים כי רשות המיסים ביצעה מספר תיקונים בחוזר בהתאם לעמדות שהצגנו. יצירת בהירות רגולטורית פותחת פתח לכל העוסקים בתחום, סטארטאפים, קהילת המפתחים והמשתמשים בביטקוין והמטבעות הדיגיטליים בכלל, לעשות שימוש במטבעות אלה ולאפשר לישראל להמשיך ולהוביל בתחום זה. אנו קוראים לבנק ישראל ולמחוקק להשלים את המלאכה ולהכיר בביטקוין כמטבע ככל המטבעות על מנת שנוכל להציב את ישראל, כאומת הסטארט-אפ, בחוד החנית של הטכנולוגיה העולמית".

מני רוזנפלד יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי (צלםגלעד אילוז)

כתיבת תגובה