הותר לפרסום: פגעו בתשתיות המדינה בהיקפים של מיליונים

המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה בשיתוף משטרת ישראל, עצרו הבוקר בתום חקירה סמויה, 7 חשודים תושבי חדרה ואזור ואדי ערה, בחשד לעבירות הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים, גניבה בנסיבות מחמירות ופגיעה בתשתיות מדינה, תוך הפעלת מטמנות לא חוקיות סמוך לחדרה

ניידת המשטרה הירוקה | צילום אילוסטרציה: מפקחי המשטרה הירוקה

בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, שניהלה המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה יחד עם היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז חוף, עצרו הבוקר 7 תושבי חדרה והסביבה, בחשד שבצעו גניבות בהיקף של מילוני שקלים כאשר העבירו לאורך תקופה ארוכה  באמצעות משאיות, שופלים ובאגרים שברשותם, פסולת ממרכז הארץ אל תחנת מעבר פיראטית בחדרה ומשם אל מטמנות לא חוקיות סמוך לאולגה.

ראשיתה של החקירה, עם קבלת מידע מהמשטרה הירוקה בדבר חשד כי 4 תושבי בחדרה, מעבירים עפ"י החשד באופן שיטתי ומאורגן, פסולת גושית, גזם ובנין ממרכז הארץ אל תחנת מעבר פיראטית באזור חדרה ולאחר מכן מטמינים אותה באתרים לא חוקיים סמוך לגבעת אולגה, תוך פגיעה חמורה בתשתיות המדינה, בדגש על חפירה סמוך ליסודות עמודי חשמל, באופן המסכן את בטחון הציבור והתשתיות הלאומיות, לצד זיהום הקרקע ועוד .

כאמור, בתום איסוף הראיות הנדרשות, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, עברה החקירה הבוקר לשלב הגלוי, כאשר צוותים של המשטרה הירוקה וצוותים משולבים של בלשי המשטרה, עצרו את שבעת החשודים, 4 תושבי חדרה בשנות ה – 40 לחייהם ושלושה תושבי ואדי ערה (נהגי משאיות ומפעילי ציוד כבד) בשנות ה – 20 , בחשד למעורבות בפרשיה, כאשר השבעה הובאו  לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של מחוז חוף .

עם מעצרם של החשודים היום לפנות בוקר, ערכו בלשי המשטרה חיפוש בבתים ובמשרדים לשם תפיסת מסמכים והתקני אחסון העשויים להיות רלוונטיים לחקירה, והמשטרה הירוקה תפסה 3 משאיות, שני נגררים, ג'יפ, שופל ובאגר, ותעביר אותם להמשך הליך חילוט.

החקירה בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים, כאשר בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה יובאו מי מהחשודים בהמשך היום לדיון בבית משפט השלום חיפה, בבקשה להאריך את מעצרם.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול ללא פשרות, גם בכלים פליליים, כדי למנוע עבירות ומפגעים סביבתיים. לא נאפשר שימוש בשטחים הפתוחים כחצר האחורית של ישראל לפינוי פסולת, והמשטרה הירוקה תפעל למיצוי הדין עם כל עבריינות סביבתית".

כתיבת תגובה