הזוכים החרדיים בנוה שמיר יתעמתו עם ראש העיר

ראש העיר בית שמש מבטיחה במכתב לדיירים: אוכלוסיה כללית תאכלס את נוה שמיר, מגדלים רבי קומות ייבנו והכבישים יהיו פתוחים בשבת • בתגובה, הזוכים החרדים מתכוננים להפגין נוכחות שיא בכינוס התושבים ולהבהיר את עמדתם

בנייה ברמת בית שמש | צילום (אילוסטרציה): הדס פרוש, פלאש90

לפני כשנה וחודשיים חשפנו כאן ב'ביזנעס' את העובדה שרבים מאוד מהזוכים במכרז 'מחיר למשתכן' בנוה שמיר ברמה ה' בבית שמש הנם חרדיים. בזמנו, מדובר היה בנתון דרמטי שצפו לו השפעות מרחיקות לכת. הוא הוכיח את מה שכולם יודעים: הציבור החילוני לא ממש רוצה לגור בבית שמש – בוודאי שלא באזורים החרדיים.

אלא שמצד שני, רעשי הרקע גורמים לחרדים הזוכים בפרויקט אי נוחות, כאשר הציבור החילוני המהווה מיעוט בעיר, עושה שימוש בכלים שונים, חלקם מניפולטיביים, העומדים לרשותו. זאת למרות, שריצ'ארד פרס, איש בית שמש החילונית ציין מכבר כי אינו מבין מי החילוני שיבקש לגור ברמה ה' – נוה שמיר.

ממכתב שנשלח לזוכי 'מחיר למשתכן' והגיע לידי 'ביזנעס' מתברר, שגם לאחר הבחירות ראש העיר לא מתכוונת להניח לשכונה המדוברת להיות חרדית נטו. ייתכן ומישהו בעיריית בית שמש שכח את השיעור הראשון בשנה א' בכלכלה, כי בשוק יש כללים אחרים חוץ מכוחניות ופופוליזם: היצע וביקוש. 

המכתב פותח בברוכים הבאים לדיירי מחיר למשתכן החדשים בשכונת נוה שמיר ומודיע שבע"ה (כך במקור) יתקיים כינוס לזוכים בהיכל הספורט שייבר, בהשתתפות ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, סגן ראש העיר משה שטרית וכל הזוכים היקרים.

בהמשך המכתב מצורפים דברים אישיים מראש עיריית בית שמש, הסכיתו וקראו כיצד מנסים – אולי בשם הפתיחות והליברליזציה – לשנות את המציאות החוקית, באמצעות מניפולציות.

"דיירי מחיר למשתכן נוה שמיר – ברוכים הבאים לבית שמש. עיר העתיד של ישראל. אתם פותחים דף חדש בתולדות עיר העתיד של ישראל עם היבחרכם להיות הדיירים הראשונים של שכונת 'נוה שמיר' בעיר בית שמש.

"העיר בית שמש עוברת מהפכה בחודשים האחרונים ועברה לראש סדר העדיפות במדינת ישראל. פיתוחה המואץ של העיר יהיה מעתה יתרון ולא חיסרון. קבלת משאבים מתאימים, התאמת השכונה לדייריה, פיתוח גינות ומבני ציבור מותאמים וכל הכרוך בכך.

"כפי שתוכנן גם בעבר, עתידה 'נוה שמיר' להיות מותאמת לציבור הכללי ולציבור הדתי לאומי. במקום יתוכננו שטחי ציבור המותאמים לציבור הכללי: חנויות, קאנטרי ותרבות, ארבעה בתי כנסת, גנים ציבוריים, מבני חינוך לכלל הגילאים בציבור הכללי ובציבור הדתי לאומי, תנועות נוער ועוד".

שימו לב, על הקטע הבא חתומה ראש העיר הדתית-לאומית, עליזה בלוך. "בבואכם לבית שמש אתם מצטרפים לעשרות אלפים רבים שיקבעו את מגוריהם בעיר המחברת את כל ישראל. מבית שמש תצא בשורה של תעשייה והיי-טק לכלל החברה הישראלית ומעתה בית שמש תהיה על המפה כעיר מתקדמת וכבשורת העתיד של ישראל. שכונת 'נוה שמיר' תיבנה בסטנדרט גבוה המתאים לצביונכם, מבני רבי קומות, הכבישים בשכונה יהיו פתוחים בשבת והחיים במקום יותאמו לציבור הכללי ולציבור הדתי לאומי החפצים לחיות יחד".

את המכתב חותמים משפטים חגיגיים משהו. "שמחה בבואכם ומאחלת לכם 'ישוב טוב' והצלחה רבה בעירנו. בשמחה ובאהבה, ד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש".

המכתב שקיבלו הדיירים בנוה שמיר | צילום: בינעס

הזוכים החרדים מתקוממים

את הזוכים החרדים בשכונת 'נוה שמיר' שהם רבים למדי מכלל הזוכים בהגרלות המכתב הזה לא משמח כלל, אלא מקומם מאוד. לטענתם, גורל השכונה כבר הוכרע דרך כללי הדמוקרטיה המאפשרים לכל אחד ממדינת ישראל שיש בידיו תעודת זכאות להירשם לכל הגרלה שהוא חפץ בה. בדיוק כפי שחילונים יכולים להירשם להגרלות – כך גם חרדים יכולים. לפיכך, טוענים התושבים באוזני 'ביזנעס', אין כל טעם בעקיפת הדמוקרטיה שוב ושוב ולנסות להשפיע על אופי השכונה בעזרת מכתבים ומניפולציות זולות.

הכינוס לרוכשים, כך על פי המכתב, עומד להתרחש כאמור ביום א' הקרוב (31.3.19) והזוכים החרדיים, בהחלט לא מתכוונים לשתוק. במכתב נגדי שהם מוציאים, הם פונים אל הזוכים בחרדית מדוברת ומסבירים את מה שעומד לקרות ביום ראשון הקרוב.

"יום הפקודה מתקרב ובא". פותח המכתב בכותרת אופיינית. "אם גם אתם קיבלתם את המכתב היום וניסיתם להבין מה רוצה בעל המכתב להבהיר ולאן הוא חותר עם כל האיומים המרומזים על אופי השכונה…".

לטענת כותבי המכתב, "…אתם צריכים לדעת: השכונה תהא חרדית עם צביון חרדי כי אנחנו התושבים שנגור שם. רק אנחנו נחליט היכן נגור ומה יהיה צביון השכונה וזה רק שירת הברבור… נגד הציבור החרדי".

בסיום המכתב הם קוראים לכל הזוכים החרדיים לבוא ולהצביע ברגליים. "ולכן בכל לשון של בקשה, תבואו אל הכנס הזה ואם אתם מכירים עוד אנשים שזכו בנווה שמיר ידעו אותם על הקבוצה שלנו ובקשו מהם לאשר את ההשתתפות ולהגיע אל הכנס כדי שכל המלעיזים ומריעיהם יידעו אחת ולתמיד שרוב הזוכים הם מהציבור החרדי נקודה".

כזכור, בעבר, כשיואב גלנט כיהן כשר השיכון הוא דאג לחזור בביקורו בעיר על האמירה כי נוה שמיר בבית שמש תהיה חילונית – וגם יועץ עיריית בית שמש פרסם לא מכבר ב'ביזנעס' את עמדתו, כי השכונה תישא אופי כללי ולא חרדי.

אנו ב'ביזנעס' נמשיך ונעקוב אחרי המתרחש.

14 תגובות ל: "הזוכים החרדיים בנוה שמיר יתעמתו עם ראש העיר"

  1. מקווה שלא יהיה חרדי אחד שיוותר על זכותו במכרז. השכונה תהיה חרדית אפילו בשכונות ש"התחרדו" לא היו אחוזי חרדים כל כך גבוהים כמו פה.
    אל תכנעו ואל תוותרו. לא יהיו עוד מכרזים בכאלו מחירים ובטח לא בבית שמש לחרדים.
    חוסו על כספכם והשארו בפרויקט !!

  2. למה החרדים חושבים שכל בית שמש שייכת להם ? צודקת ראשת העיר . האיזור הוא בבית שמש הישנה שהיא חילונית/מסורתית ומי שלא מוצא חן בעיניו שילך לרמת בית שמש שהיא חרדית

  3. יאללה הפגנות, כאילו שחסר הפגנות בבית שמש, תנו קצת לאזן את בית שמש לצד אחר, ושנגיע לאיזון נורמלי

  4. חיים ד. אתה צריך דוקטור במהירות…

  5. תגובה לחיים ד.
    כנראה שאתה חרדי מהזן הרוקד ריקודי מה יפית
    בחיים שלך לא בדקת את המפה של בית שמש
    רמה ה' הנקראת נוה שמיר נושקת לרמה א' / שכונת המשקפיים
    נכון שרמה ה' אם יהיו בה חילולי שבת זה אולי לא יפריע לחרדים המתגוררים בשכונות השכנות אבל לקרוא לזה העיר הוותיקה זה הבלוף הכי גדול שיכול להיות

  6. לצערנו, הגול העצמי שנתנו החרדים לעצמם עם זה שאיפשרו לעליזה להיבחר באמצעות החיוך המזוייף שלה, עולה, ויעלה לחרדים ביוקר רב, וזו רק ההתחלה, אולי מהשיעור הזה, ומהשיעור של רון קובי סוף סוף נלמד משהו.

  7. הצילו אין לי איכן לגור
    דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי

  8. חיים ד. אתה כנראה לא מכיר את בית שמש
    אין לך מושג על מה אתה מדבר

  9. לכל המגיבים !
    אל תדאגו השכונה תהיה חרדית לגמרי, סגורה בשבת !
    גם ראש העיר מודה בזאת בשיחות סגורות
    אם לא נותנים לחרדים איפה לגור, זה מה שיוצא
    אין לחילונים להלין אלא על עצמם

  10. איך מתחברים לקבוצה של הרוכשים החרדים?

  11. חברה לא לוותר.להגיע כולם.הם מנסים להדיר אותנו משם.ב"ה יום ראשון הכל יתפוצץ להם בפנים

  12. חברים , לי יש דירה שם, אני לא מוכן לוותר עליה בשום אופן, זו האופציה היחידה שיש לי לקניית דירה במחיר שפוי, נבוא כולנו נראה נוכחות נראה לכולם שהשכונה חרדית כך החילונים לא ירכשו שם , אני מניח שהחילונים יבואו לעשות פרובקציות בכינוס בשביל להבריח את החרדים, אנחנו לא נבהלים. לפי מה שהבנתי יש לחרדים מעל ל65 אחוז בשכונה, אנחנו לא נבהלים, על פי חוק אסור להפלות , וזכותי המלאה לרכוש דירה בעירנו בכל מקום שקיים.

  13. האם מישהו יודע מה היה בכנס ?

  14. אני לא הולך לסכן את כספי , ובטח לא לעבור עוגמת נפש.
    לא בא לי לגור בקומה 20 בלי מרפסת סוכה ובלי מעלית שבת.
    לא יודע איך זה יתאים לדתי לאומי????
    חבל שראש עיר שקוראת לעצמה דתיה מאפשרת נסיעה בשבת.
    בכל אופן אני לעצמי מבין את המציאות ואחפש מקום אחר לקנות בו.
    הרפתקאות לא על חשבון הכסף והמשפחה שלי.

כתיבת תגובה