חודש הקניות: זינוק של 7.5% בסכום הרכישות הישראליות

מנתוני חברת שב"א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות, עולה כי סכום הרכישות באשראי ללא הצגת כרטיס הגיע בחודש האחרון ל-14.07 מיליארד ₪ • 30% מהעסקאות באשראי בוצעו ברשת וסכום העסקה הממוצעת 361.53 ₪

כרטיסי אשראי. אילוסטרציה | צילום: Alexander Narraina, שאטרסטוק

מנתוני חברת שב״א (שירותי בנקים אוטומטיים), המפעילה את מערכות התשלומים הלאומיות, לחודש נובמבר – חודש הקניות, עולה כי חל בשנת 2018 גידול בשימוש ובפעילות העסקית של הישראלים בכרטיסי אשראי.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

הישראלים הוציאו בחודש נובמבר 28.15 מיליארד שקלים – עלייה של 7% לעומת נובמבר אשתקד; כמות העסקאות באשראי שנרשמו בחודש זה הסתכמו ב-130.29 מיליון עסקאות – עלייה של 7.5% לעומת כמות העסקאות בנובמבר 2017.

נובמבר, הוא חודש הקניות המרכזי בשנה וכולל בתוכו מספר אירועי קניות משמעותיים, וביניהם: שופינג IL, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי. במועדי הקניות מרוכזים מבצעים רבים ברכישות דרך האתרים השונים ברשת וגם מתקיימים אירועי מכירות במרכזי הקניות והקניונים בישראל.

מנתוני שב"א עולה עוד כי השנה נמשכה המגמה לפיה הישראלים מבצעים עסקאות בסכומים גבוהים יותר ללא הצגת כרטיס אשראי.

במהלך נובמבר השנה בוצעו כמות של 130.29 מיליון עסקאות, 38.92 מיליון מהעסקאות התבצעו ללא הצגת כרטיס, נתון זה מהווה 29.9% מכלל העסקאות באשראי. בנובמבר בשנה שעברה התבצעו 34.89 מיליון עסקאות באשראי דרך הרשת שהיוו 28.9% מסך העסקאות באשראי במהלך החודש.

בסך הכל הוציאו הישראלים בנובמבר 2017 ברכישות מקוונות סכום של 14.07 מיליארד שקל. מדובר בנתון המהווה 49.9% מסכום העסקאות באשראי שבוצעו בחודש זה.

בשנה שעברה הוציאו הישראלים ברכישות מקוונות סכום של 12.70 מיליארד שקל שהיוו 48.3% מסכום העסקאות הכולל. מניתוח הנתונים בחמש השנים האחרונות ניתן להבחין במגמה של עליה בכמות העסקאות ובסכום הרכישות של הישראלים דרך הרשת במהלך חודש הקניות של נובמבר. יודגש כי נתוני הרכישות מרחוק כוללים גם את הוראות הקבע המשולמות באשראי.

כתיבת תגובה