טרפת הקניות: מעל מיליארד שקלים ברכישות מהמחשב

ארבעה מכל עשרה ישראלים רכשו ברחבי העולם באונליין בנובמבר • סל הקניות החודשי הממוצע לאדם באונליין עמד על כ-500 שקל • ב-BLACK FRIDAY סך רכישות הישראלים באתרים בינלאומיים הסתכמו בכ-67 מיליון שקל • ובאיזה גיל היו הרוכשים?

קניות אונליין | צילום: יח"צ סיילספורס

הישראלים השתגעו. אין הגדרה אחרת לטירוף המערכות של החודש האחרון. על פי נתוני חברת כאל, במהלך חודש נובמבר 2020, חצו אזרחי מדינת ישראל את רף מיליארד השקלים ברכישות אונליין. על פי הנתונים, 4 מתוך 10 ישראלים רכשו באונליין ברחבי העולם בחודש נובמבר.

זאת ועוד, כמות הרוכשים הישראלים באונליין כולו צמח ב-37% לעומת אשתקד (2.16 מיליון ישראלים ב-2020 לעומת 1.58 מיליון אשתקד). באתרים ישראליים היקף הרוכשים הישראלים זינק ב-100% לעומת אשתקד ובאתרי חו"ל כמות הרוכשים עלתה ב-22%. סל הקניות החודשי הממוצע לאדם באונליין עמד על כ-500 שקל, גידול של 7% לעומת נובמבר אשתקד.

ביום שישי האחרון חל 'יום שישי השחור' BLACK FRIDAY יום המכירות שפותח את עונת המתנות והקניות לקראת חגאות הגויים. היום הזה נחגג בעיקר בארה"ב, אולם בשנים האחרונות, הפך ה-BLACK FRIDAY ליום רכישות ומבצעים באתרי אונליין בעולם בדומה ליום הרווקים הסיניים החל בכל שנה בתאריך -11.11 ומושך אליו מיליוני רוכשים מכל העולם.

השנה עקב מגיפת הקורונה וקרקוע הישראלים בארצם, ללא יכולת לצאת למסעות שופינג בחו"ל כמדי שנה, זינקו נתוני הרכישות. על פי נתוני כאל, במהלך 24 שעות ה- BLACK FRIDAY, סך רכישות הישראלים באתרים בינלאומיים הסתכמו בכ-67 מיליון שקל, המשקף גידול של 20% לעומת אשתקד. מכאל מדווחים כי היקף הרכישות הגבוה נרשם בין השעות 15:00-16:00 ו-18:00-19:00 בהן קצב הרכישות עמד על כ-90 אלף שקל לדקה וכ-1,500 שקל לשנייה אחת בודדת!

מחזור העסקאות באתרי אופנה גדל פי 2.3, גידול של 130% לעומת אשתקד; אתרי בריאות ומזון צמחו פי 1.5, גידול של 51% וגידול של 8% נרשם באתרי גאדג'טים. לעומת זאת נרשמה ירידה של 20% בקניונים הווירטואליים לעומת אשתקד. מפילוח גילאי הרוכשים עולה, כי גיל הרוכש החציוני באתרים בינלאומיים ב-BLACK FRIDAY, הינו 39. משמע, מחצית מהרוכשים ביום קניות זה גילם הינו מעל 39, ומחצית מתחת לגיל זה. 

פילוח מדויק יותר מציג את הנתונים הבאים: שני רבעים מכלל הרוכשים נמצאים בטווחי הגילאים 30-40 ו-40-50 בהתאמה. קצת פחות מרבע נוסף (23.7%) מתמקד בטווח הגיל 20-30 והרבע הנוסף מתפזר בין גיל הנמוך מ-20 (4.2%), ו-8.4% מגיל 60 ומעלה.

לאורך נובמבר, ענף האופנה בלט בצמיחה חדה ומשמעותית באונליין, הן באתרים ישראליים והן בבינלאומיים. ענף המחשבים והגאדג'טים באתרים הישראליים הציג השנה עלייה מרשימה בהשוואה לנובמבר אשתקד, ואילו באתרים הבינלאומיים, הקניונים הווירטואליים, המציעים ללקוח הישראלי היצע רחב של מוצרים, היו אלו שהיוו את נתח הרכישות הגדול מבין הענפים המובילים.

איתי חזן, ראש מערך דאטה ודיגיטל של כאל, אמר בעקבות הנתונים, כי "הישראלים שרוכשים באונליין ממשיכים לשבור גם השנה שיאי מכירות של חג הקניות BLACK FRIDAY. השנה, יותר מתמיד, אנו עדים להיערכות מוקדמת של הרבה מאוד לקוחות בדרך של צבירת קופונים והשוואות מחירים טרם הקנייה. נקודה זו ממחישה יותר מכל את המשך המגמה של התפתחות לקוח האונליין כצרכן חכם, מדויק ואחראי. משבר הקורונה רק העצים והגביר את מגמה זו, אשר הופכת את הצרכן הישראלי ללקוח אונליין מתוחכם".

תגובה אחת ל: "טרפת הקניות: מעל מיליארד שקלים ברכישות מהמחשב"

  1. השאלה הגדולה עד כמה המספרים צמחו בקרב בני המגזר החרדי שאמור לקנות בתוך המגזר משום עניי עירך קודמים.
    מאידך, ישנם עדויות על עלייה מדהימה מתחילת הקורונה של רכישות טלפוניות מתוך קטלוגים שנלחים במיילים, במקביל לרכישות רשת בתוככי המגזר.
    זאת עלייה מבורכת שכדאי מאוד שמישהו ישים לב לנתונים הללו.

כתיבת תגובה