מי אתה, איש העסקים זאב רובינשטיין?

שמו של זאב רובינשטין נקשר בתיק 4000 וכמי שחיבר פעמיים בין נתניהו ומשפחתו, לשאול אלוביץ ועסקיו • כך החל הכל: מהקשרים בליכוד, לשכת השרה לבנת, יורוקום – ועד לבונדס בארה"ב • עורכי דינו: אין לו קשר לפרשה

רובינשטיין והשר גלעד ארדן | צילומסך מתוך דף הפייסבוק של זאב רובינשטיין

הוא ישראלי שהיגר לארה"ב לפני 17 שנה. הוא סגן יו"ר ארגון הבונדס ואחראי על הפיתוח העסקי בארגון, אבל לפי הודעת המשטרה, "נגד זאב רובינשטיין, איש עסקים המקורב למשפחות נתניהו ואלוביץ', סגן יו"ר הבונדס, התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות של תיווך במתן שוחד, ולקיחת שוחד (בצוותא)".

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!\

רובינשטיין, לפי עדויות שונות המתפרסמות עתה בכלי התקשורת הכלכליים, הינו מקורב למשפחת נתניהו. הפרשנים דנים עתה בשאלה האם תקופת העבודה שלו כמנהל השיוק ב'יורוקום' החל משנת 1994 למשך ארבע שנים, ושנה נוספת (1998) ב'בזק-כל', חברת בת של בזק כשאלה היו בשליטתו של איש העסקים שאול אלוביץ' הופכת אותו – לצד קשריו המסועפים והגלויים מאוד עם משפחת נתניהו – לחשוד בתיווך בשוחד בתיק 4000.

ל'יורוקום' הגיע כנראה בשל קשריו הראשוניים בליכוד עם השרה לימור לבנת שכבר בשנת 1994, שידכה אותו לשאול אלוביץ', באמצעות שאול שניידר, שהוביל את מינויו למנהל השיווק בחברה.

בבזק-כל, דאג רובינשטיין לפי חלק מהעדויות שמצוטטות בתקשורת, לאינטרסים של 'יורוקום' של אלוביץ'. העדים מצוטטים כמי שאומרים כי כבר מספר שבועות לאחר בואו לחברת הבת הממשלתית דאז, פיטרה בזק-כל את כל ספקיה ועברה לעבוד רק עם 'יורוקום'. אגב, כשנשאל לפני מספר שנים רובינשטיין על קשריו עם אלוביץ', הוא אמר: אנחנו מכירים ברמה של שלום-שלום, לא חברים.

בשנת 2001, אחרי שנתיים בחברת 'סולגוד', ירד רובינשטיין לארה"ב, שם התגורר בניו ג'רזי. הוא עבד בבנק דיסקונט ניו יורק, התמנה למנכ"ל תדיראן ארה"ב לשנה אחת, עבר ל'תגלית', ומשם למועצה האמריקאית ליהדות עולמית – ארגון שבראשו עומד ג'ק רוזן, איל נדל"ן יהודי, הנחשב מקורב לנשיא לשעבר ברק אובמה וככלל למפלגה הדמוקרטית – ומשם עבר רובינשטיין לבונדס.

רובינשטיין, כפי שמאפיינים אותו מכריו וחבריו הוא אדם בעל קשרים ענפים, כריזמה וקסם לא שגרתיים, ידו בכל. הוא מכיר את כולם וכולם מכירים אותו. קשריו לא מתמקדים רק בישראל, אלא גם בארה"ב. העדויות מספרות כי הוא הציע עצמו כמאכער או מתווך בין גופים וארגונים, מפלגות ואנשים רמי דרג, וגם נחל ככל הנראה הצלחות.

כזכור, בתיק 4000, על פי החשד, דרש נתניהו (באמצעות מתווכים, ניר חפץ, ושאול רובינשטיין ששמו נחשף אתמול) לסיקור אוהד עבור עצמו ועבור בני משפחתו באתר 'וואלה', כשבתמורה, אושרה עסקת בזק-yes במשרד התקשורת.

לפי הדיווחים היה רובינשטיין עורך את מסעות הנופש של משפחת נתניהו בארה"ב, ואף אירח להם לחברה בעת שביקרו בבית הלבן.

לפני שלש וחצי שנים, צוטט ב'הארץ' דוברו של אלוביץ' כשנשאל אודות הקשר האפשרי בין רובינשטיין לאלוביץ: "20 שנה בקירוב עברו מאז שרובינשטיין עזב את אחת החברות שבבעלות אלוביץ', שבה שימש סמנכ"ל. מאז אין בין השניים קשר כלשהו".

עורכי הדין פנינת ינאי ורמי חמם מסרו בשם רובינשטיין: "מר זאב רובינשטיין מעולם לא נכח בשום צומת כזו או אחרת כנטען בין ראש הממשלה לבין מר אלוביץ. הוא לא נתבקש ולא יזם נוכחות כזאת, ולא היה חלק ממנה. יחסיו עם הזוג אלוביץ היו יחסי ידידות עם מפגשים אקראיים מועטים בביקוריו בארץ על פני השנים שחלפו מאז שעזב לארה"ב, ולא מעבר לכך. בכל מקרה הקשר עם יוסי אלוביץ נותק כבר לפני למעלה מעשור.

"כאישיות מוכרת בעולם היהודי, מר רובינשטיין נתבקש לא פעם לסייע בהזמנת אשת ראש הממשלה להרצאות בפני מעגלי נשים או חוגים יהודיים שונים, והוא תמיד העביר את הדרישה כמקובל, ללשכת ראש הממשלה, לטיפולם על פי הנהלים.

"למר רובינשטיין אין ולא היה כל קשר לחשדות הנחקרים, והדיווחים השונים המבקשים לקשור אותו לעניין מצערים מאד. העובדה שמר רובינשטיין מכיר את ראש הממשלה ואת מר אלוביץ הכרות אישית מלפני שנים רבות, בודאי שלא יכולה להעיד על דבר ו/או לקשור אותו לעניין הנחקר בשום צורה ודרך.

"מר רובינשטיין חי את חייו בארה"ב, שם הוא פועל בכל מאודו עבור מדינת ישראל וחי את חייו עם משפחתו בצניעות. אין לנו ספק כי הפרקליטות תעשה את עבודתה נאמנה, וכי מר רובינשטיין לא יהיה חלק משום הליך, לו ובמידה ויהיה כזה".

כתיבת תגובה