מרצדס עם 45% ממסירות רכבי היוקרה; אאודי יורדת ב-13%

הדגם הנמכר ביותר היה היברידי: יונדאי איוניק. אחריו, קיה ספורטאז, קיה פיקנטו, יונדאי טוסון וקיה נירו • מרצדס שומרת על הובלת שוק היוקרה במועדון ואלפא רומיאו צוללת • הנתונים המלאים – בפנים

עורך מדור הרכב של 'ביזנעס', מנדי ריזל בוחן את המרצדס GLC | צילום: יוסף פודורובסקי

מרצדס מסכמת את השנה האזרחית 2018 עם מסירות של 3,599 רכבי יוקרה חדשים שעלו על כבישי ישראל. מדובר בירידה של 4% לעומת 2017 למניינם. עם זאת, יצרניות מתחרות רשמו ירידות חדות בהרבה, כמו אאודי שירדה ב-13% במסירותיה בשנה האזרחית שחלפה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

במהלך ינואר 2018 עד ינואר 2019 השיקה 'כלמוביל', יבואנית מרצדס בישראל, 8 דגמים חדשים או מתיחות פנים לדגמים קיימים: החל מ-A-Class ועד A-Class Sedan, CLS, G-Class, S-Class PHEV, C-Class F/L, C-Class Cabriolet F/L ו-C-Class Coupe F/L.

MBUX ובהם דגמי ה- A-Class Sedan, CLA, GLE ,GLS וה-GLB. המערכת הראשונה שמשנה את התקשורת שלך עם הרכב – בעלת יכולות דיבור והבנת שפה טבעית ובעלת יכולות פרסונליזציה למערכות הרכב.

מרצדס שומרת על הובלת שוק היוקרה במועדון ה – 400, שהינו הרף העליון של היוקרה עם רכבים במחיר של למעלה מ -400,000 שקלי ומחזיקה ב-45% מהקטגוריה.

בקטגורית רכבי הקצה של רכבים מעל מיליון ש"ח גם בשנת 2018 – מרצדס מהווה את הבחירה הראשונה עם מסירה של 120 רכבים. כאשר הדגם היקר ביותר שנמכר הוא ה- S-Class cabrio במחיר של 2.1 מיליון ש"ח.

בין ההשקות הבולטות בסגמנט זה השנה, ניתן למנות את ה-G-CLASS – רכב השטח האייקוני של מרצדס שיעלה על הכביש בשנה הקרובה וכבר הוזמנו מעל ל-10 רכבים. רכבי ה-PHEV של מרצדס נטלו את ההובלה בסגמנט עם מכירות של 1020 רכבים. בסגמנט ה-E-Class ו- Coupe E-Class מרצדס מובילה על פני המתחרות עם 477 רכבים שנמסרו. כמו כן בסגמנט ה- C CLASSו-C-Coupe מרצדס שומרת על ההובלה בקטגוריה עם מכירות של 587 רכבים.

כלמוביל מרצדס פתחה השנה אולם תצוגה חדש בירושלים ובשנה הקרובה תפתח אולם דגל חדש בבאר שבע. אולם זה יהיה בין הראשונים בעולם שנפתחים בהתאם לאמות מידה ותפיסת שירות גולבלית של הקונצרן שתוטמע בצורה מלאה בשנת 2020.

השנה גם השיקה מרצדס את חוג הלקוחות היוקרתי של המותג תחת השם – MERCEDES INSPIRE – מאז חוג הלקוחות זכה לעשרות טיולים בארץ ובחו"ל ואירועי ערב יוקרתיים מידי חודש באולם התצוגה המרכזי.

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, מציין כי נתינת הדגש על חווית לקוח והשקעה בלקוחות החברה החל מתהליך הרכישה מעניקה לנו יתרון עצום בלקוחות חוזרים. בשנה הקרובה נטמיע טכנולוגיות חדישות באולמות התצוגה ונרחיב את תמהיל הדגמים ללקוחתנו.

כזכור, במסירת הרכבים הכללית ב-2018 שוב יונדאי מובילה בצמרת הטבלה עם כ-38 אלף מסירות, אחריה קיה על 35,800, טויוטה, סקודה, ניסאן, מאזדה, מיצובישי, סוזוקי שסבלה מירידה חדה של כ-20%, רנו וסיאט.

עוד סבלו מירידות חדות: אלפא רומיאו עם 12%, אבארט עם 35% ופורד עם צניחה של כ-42% במכירותיה.

הדגם הנמכר ביותר היה היברידי: יונדאי איוניק המעולה שנבחן פה לפני כמה חודשים. אחריו, כמעט כמידי שנה בשנים האחרונות, קיה ספורטאז. במקום השלישי קיה פיקנטו וברביעי שוב יונדאי: טוסון.

בחמישי קיה נירו ובשישי יונדאי. כלומר: 2 היצרניות הדרום קוריאניות השתלטו על ששה מהדגמים הנמכרים בישראל.

את העשירייה הראשונה חותמים סקודה אוקטביה, טויוטה קורולה, טויוטה C-HR ומיצובישי אאוטלנדר.

כתיבת תגובה