משרד התקשורת אישר ו'בזק' השיגה הסכמות מול הספקיות

אם לא יקרה שינוי של הרגע האחרון, החל מחודש מרץ 2022, תקבל בזק רישיון לספק שירותי ISP – שירותי ספק אינטרנט | ההסכמים של חברת הוט מול ספקיות האינטרנט שהוגשו למשרד לא התקבלו, ועד שהחברה לא תתקן את ההסכמים, היא לא תוכל לספק את האינטרנט כמוצר אחוד | גם בבזק הוכנסו תיקונים, למרות זאת דרכה של בזק סלולה

חברת בזק הגיעה להסכמות מול ספקיות האינטרנט, הסכמות שאושרו על ידי משרד התקשורת, כך שהחברה לא תחויב בהפרדה בין הספק לתשתית, והיא תוכל בעוד מספר חודשים – בחודש מרץ 2022, לקבל רישיון לספק שירותי ISP – שירותי ספק אינטרנט, כך על פי הדיווח ב'גלובס'.

עד כה, בשונה משאר מדינות העולם, בישראל חלה הפרדה בין ספק התשתית לספק האינטרנט עצמו. ובמשרד התקשורת בתקופה האחרונה פועלים לשינוי המגמה, כך שחברות התקשורת יוכלו לספק בחבילה אחת אחודה גם את האינטרנט.

בעוד שמול בזק הגיעו במשרד התקשורת להסכמות, ההסכמים של חברת הוט מול ספקיות האינטרנט שהוגשו למשרד לא התקבלו, ועד שהחברה לא תתקן את ההסכמים, היא לא תוכל לספק את האינטרנט כמוצר אחוד. גם בבזק הוכנסו תיקונים, למרות זאת דרכה של בזק סלולה, סיכמו ב'גלובס'.

מוקדם יותר, בחודש מרץ, הודיעו בזק והוט על כוונתן להתחיל לשווק אינטרנט אולטרה מהיר על גבי רשת הסיבים האופטיים שלהן מגיעה על רקע תקופת הקורונה, שבה משתמשים רבים בכל בית זקוקים לקצה הורדה גבוה יותר, מה שיצר צורך דחוף יותר בשדרוג התשתיות ואספקת אינטרנט מהיר עוד יותר.

טכנולוגית הפס הרחב פעילה על סיבים אופטיים, שמחליפים את סיבי הנחושת העתיקים, שבתוך שנים ספורות לא יוכלו לספק את הדרישה הגוברת של צרכני האינטרנט. בהודעת בזק נאמר כי היא משיקה רשת סיבים אופטיים בהשקעה של מיליארדי שקלים, ותציע ללקוחות שני קצבי גלישה חדשים: 600 מגה ו-1 ג’יגה, כשבקרוב תשיק קצב גלישה נוסף – 2.5 ג’יגה, שיהיה המהיר ביותר בישראל.

במשרד התקשורת ברכו על המהלך ואמרו: "הצטרפותן של בזק והוט למאמץ הפרישֹה, לאחר תקופה ממושכת בה נמנעו מלפרוש, נובעת מסדרה של מהלכי אסדרה אותם קידם המשרד במטרה להאיץ את פרישת הסיבים ורשת האינטרנט האולטרה מהיר תוך קידום מדיניות להרחבת רמת התחרות בשוק זה”.

“כאמור בראיית המשרד פרישת תשתית רחבת פס תייצר מנועי צמיחה, תעודד תעסוקה, תפחית את יוקר המחיה לאזרח, תחזק את הפריפריה לכלל המשק, תעלה את התמ”ג לנפש ותאיץ את כלכלת ישראל. החברות בזק והוט מצטרפות במהלך זה לחברות שכבר פורשות תשתיות סיבים בפרישה ארצית ובהן: פרטנר וחברת IBC המשותפת לסלקום וכעת גם להוט ומאפשרות כבר כעת חבילות גלישה ביתית במהירות של 1 ג’יגה. המשרד מחויב למודל השוק הסיטונאי ויבטיח קיומו שוק סיטונאי בר קיימא על מנת לשמר את התחרות לרווחת הצרכן הישראלי”.

כתיבת תגובה