סקר חדש: רוב הרכישות אונליין שלנו מתבצעות מהמובייל

בעיצומם של ימי המכירות הגדולים – סקר חדש של גיאוקרטוגרפיה מעלה כי רוב הרכישות אונליין מתבצעות באמצעות הסמארטפון | המדריך המקוצר: כך נרכוש באופן בטוח באמצעות מכשיר המובייל שלנו

סליקה אונליין | צילום: ולנטין וולקוב

סקר מייצג של ESET בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה מצא כי 57% מהציבור רוכש לפחות פעם בחודש באינטרנט, כאשר כ-30% רוכשים לפחות פעם בשבוע.

רב הרכישות מתבצעות באמצעות המובייל, כאשר כ-40% רוכשים בעיקר דרך הסמארטפון, וכ-30% בעיקר דרך המחשב.

האם אנחנו מגנים על עצמנו כשקונים דרך הסמארטפון?

ל-71.8% מהנשאלים יש מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, אשר ידוע כפתוחה יותר לאיומים ונוזקות ביחס למערכת ההפעלה של אפל. למרות שמחקרים מעידים על עלייה באיומים המכוונים למערכות האנדרואיד עדיין מרבית הישראלים מאמינים כי אין צורך באמצעי הגנה כשלמעשה ל-60% מהנשאלים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד אין או שאינם יודעים אם מותקנת תוכנת אבטחה.

כ-60% מהנשאלים שהעידו כי אין להם תוכנת הגנה לא ידעו כי המכשיר שלהם חשוף לפריצה ונוזקות.

 חברת אבטחת המידע ESET מציעה לפעול לפי הכללים הבאים כדי לרכוש באופן בטוח באמצעות הסמארטפון:

  1. הורידו אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות כמו Google Play או Apple Store של אפל. החנויות הרשמיות מבצעות תהליכי בדיקה כדי לוודא שלא יהיו בהן אפליקציות זדוניות.
  2. בדקו את הפרטים של האפליקציה לפני ההורדה. שימו לב למפתחים ולאיות של שמות המותג.
  3. היזהרו ונסו להימנע מאפליקציות המבקשות הרשאות חשודות, כגון גישה לאנשי קשר, הודעות טקסט, הרשאות ניהול, סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי.
  4. הימנעו מלרכוש כאשר אתם מחוברים לרשת Wi-Fi ציבורית – רשתות Wi-Fi ציבוריות אינן מוצפנות, מה שאומר שכל אחד יכול לצפות במידע שלכם אפילו פרטים שהוזנו כמו כרטיס אשראי). המידע שלכם פגיע כאשר אתם נמצאים מחוץ לרשת מאובטחת.
  5. התקינו תוכנת הגנה לסמארטפון – כזו שתגן על המכשיר שלכן מפני תוכנות זדוניות, וירוסים ומתקפות כופר וגם תאבטח את הרכישות והתשלומים שלכם ברשת.
  6. כבו את ה-Blutooth – אם אתם קונים בזמן שאתם בחוץ. האקרים יכולים לראות את הרשתות אליהן התחברתם, ליצור גרסאות מזויפות שלהן ולגרום לכם להתחבר אליהן וכך לתת להם אפשרות לגשת לנתונים אישיים כמו סיסמאות או כרטיסי אשראי.
  7. הקפידו לעדכן את האפליקציות שלכם ואת מערכת ההפעלה – תוקפים יכולים לנצל באגים או פגיעויות במידה והאפליקציה לא מעודכנת. שימו לב להודעות שמבקשות מכם לעדכן והיו מודעים לאפליקציות שמאחסנות את מידע אישי שלכם.

כתיבת תגובה