על עניבה שעולה ברשת דולר משלמים בארץ 70 שקל

כך לטענתו של ח"כ אורי מקלב שנאם במליאת הכנסת כנגד כוונת רשות המיסים לבטל את הפטור ממע"מ על קניות ברשת עד 75 דולר

אורי מקלב | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת דנה אתמול בהצעה לסדר היום שהגיש ח"כ אורי מקלב בנושא כוונת רשות המיסים להעלות את המיסוי על הרכישות באינטרנט, על פי הפרסומים בכוונת רשות המיסים ומשרד האוצר לבטל את הפוטר ממס הקיים כיום על קניות מקוונות דרך הרשת, נכון להיום קיים פטור ממס על קניות עד לרכישה בגובהה של שבעים וחמישה דולרים, בדיון ח"כ מקלב תקף את היבואנים והגופים המסחרים שפועלים כנגד הפטור הקיים בקניות אלו.

בדבריו תמהה ח"כ אורי מקלב על פערי המחירים בין קניה מקוונת לרכישות בארץ, מדוע חולצה או עניבה שאני יכול לקנות היום בדרך מקוונת בדולר – משלמים עליה 70 שקל? למה חולצה שעולה לי ארבעה או חמישה דולר עולה בארץ מאה שקלים, כל הפעילות של גופים מסחריים נגד הסחר החופשי היא לא ראויה בלשון המעטה ואולי אפילו מקוממת המשיך מקלב ואמר, אנחנו לא מדברים פה עכשיו דווקא על יצרנים אלא יבואנים, בעלי קניונים או קמעונאים גדולים, שעושים את זה לצורך מסחר, כל השיח עכשיו בעניין הזה זה לחץ של גופים מסחריים גדולים, ואנחנו פה מייצגים את הציבור שאין לו כוח כמו לחברות הגדלות הללו,

בקניה המקוונת ישנם הרבה יתרונות, אנשים קונים את מה שהם צריכים,לא צריכים להתרוצץ והמוצר מגיע אליהם בדרך הקלה מבלי לבזבז זמן רב, הרכישות הללו הם גם מועילים למדיניות של התמודדות עם יוקר המחיה, כך שדרך הקנייה המקוונת מוזילים את יוקר המחיה. ואת כל זה מבקשים היום לבטל, הרבה הרבה לפנינו נמצאות מדינות כמו רוסיה. כך למשל בהאיחוד האירופי נותנים 170 דולר ואנחנו נותנים רק 75-70 דולר ללא מס; ארצות הברית -800 דולר. מי שאחרינו זה וייטנאם ואתיופיה ואולי ארגנטינה. אלה המדינות שנותנות פחות מאיתנו ללא מיסוי אמר מקלב.

מקלב התייחס לטענת היבואנים כי זה יפגע בקניות בארץ, כל הטענות שלהם לא צודקות, וכי אם יבטלו את הקנייה אז הכול ייעשה בארץ? בכלל, אם נשאר לנו כסף, אנחנו קונים דברים בארץ. לא יכול להיות שאנחנו ניהפך כולנו לשבויים בידי גופים וגם בידי רשות המיסים. מדובר על סכום מאוד מאוד קטן, סכום שהוא באמת גם לא מספיק, צריך להעלות אותו. אין שום הצדקה לבטל אותו בגלל לחץ כזה או אחר, מדובר פה על רשתות, שחלק מהבעלים זכיינים ברשתות בין-לאומיות, שהן קבוצות הלחץ. ומפריעים לאזרחי מדינת ישראל לקנות בקניות שמוזילות באופן משמעותי את עלויות ויוקר המחיה בארץ.

סגן שר האוצר איציק כהן השיב בדיון כי משרד האוצר פועל להפחתת יוקר המחיה בישראל תוך שמירה על תעשיית העסקים הקטנים והבינוניים והקמעונאים. רק לאחרונה הוביל משרד האוצר מהלך להפחתת מכסים בהיקף של כמעט מיליארד שקל – 800 מיליון שקל הפחתת מכסים לטובת הקמעונאים והצרכנים. משרד האוצר ימשיך לפעול להוזלת יוקר המחיה תוך שמירה על התעשייה הישראלית והעסקים הקטנים והבינוניים, על תעשיית כחול-לבן, וזה גם תוך שמירה על מתווה קבוע של הורדת יוקר המחיה.

סגן שר האוצר יצחק כהן התייחס לכוונה האפשרית לבטל את הפטור ממס על רכישות מתחת לשבעים וחמישה דולרים ברשת ואמר כי לא ידוע לו על כוונה כזו, סגן השר כהן פנה לח"כ מקלב ואמר אני מבטיח לך – אני מוכן לבדוק לך את העניין ולהשיב לך תשובה מפורטת, אך אין שינוי במדיניות.  הצוותים במשרד האוצר כל הזמן חושבים על האיזון העדין בין הוזלת יוקר המחיה לבין שמירה על עסקים בישראל. המכירות המקוונות עשו מהפכה והורידו באופן דרמטי את יוקר המחיה.

תגובה אחת ל: "על עניבה שעולה ברשת דולר משלמים בארץ 70 שקל"

  1. טימטום של משרד האוצר – דופקים את האזרח הקטן כדי לסייע לעסקים הקטנים, ודופקים את העסקים הקטנים במיליון דברים אחרים.
    קודם כל שהמדינה תפסיק להילחם בעסקים הקטנים, תפחית מהם מיסים, תבטל את השוטף + מתישהו שהיא נוהגת לשלם, תקל מעליהם ברגולציה ובבירוקטריה
    למה לתת הטבות לעסקים על חשבון האזרחים והשכבות החלשות?

כתיבת תגובה