תושבים זועמים: "חברת קווים מזלזלת בנו, זה הפך לסיוט"

לטענת תושבים במודיעין עילית, החברה שזכתה במכרז התחבורה הציבורית גורמת לנוסעיה למצב מחפיר. 'קווים' בתגובה: "פרנסי העיר בני ברק הודיעו שאינם מעוניינים כלל בתחבורה ציבורית מערים חרדיות אחרות"

האוטובוסים החדשים בביתר. צילום: דוברות עיריית ביתר

תושבים במודיעין עילית מתלוננים על זלזול מתמשך ויחס בלתי מתחשב לכאורה מצד חברת 'קווים' המפעילה בשלוש השנים האחרונות את קווי התחבורה הציבורית בעיר וממנה. 'קווים' החליפה את 'סופרבוס', שגם כלפיה היו תלונות לא מעטות, אך נראה שלמרות תקוות התושבים כי רמת התחבורה בעיר תשתפר בעקבות ההחלפה, אצל רבים מהם נרשמה אכזבה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בעיתון הווירטואלי 'שחרית' פורסם תחקיר מקיף בנושא. אחד האברכים תושב חפציבה שנאלץ לנסוע מדי יום לעבודתו בבני ברק בקו 240 של קווים, סיפר לכתב העיתון ישראל לביא על "סיוט בלתי נסבל" כלשונו, שאותו הוא ורבים מהתושבים עוברים מדי יום בנסיעתם עם החברה. הוא צוטט כמי שאומר: "אני ועוד רבים מבני העיר שרובנו תלויים בתחבורה הציבורית, מרגישים שקווים עושים מאתנו צחוק ולעג".

לדבריו, עיקר הבעיה היא בנסיעה מבני ברק למודיעין עילית ובחזרה, כאשר נהגים לא אוספים רבים מהנוסעים הממהרים לעבודתם מחוץ לעיר, או שהם מאחרים באופן חמור – ייתכן ובשל מחסור באוטובוסים. "אין כמעט אוטובוסים לבני ברק. גם כשמגיע אוטובוס הוא עמוס בנוסעים רבים ומחצית מהנוסעים עומדים שעה שלימה", אמר. נוסעים אחרים סיפרו כי הנסיעה נהפכה לסיוט, ו"זה ממש זלזול ומצב מחפיר".

מטבע הדברים, המצב פוגע באופן קשה באוכלוסייה המבוגרת של מודיעין עילית. קשישה תושבת העיר התלוננה כי הדבר הפך לבעיה אזורית, וכי כולם מדברים ומתלוננים על המחדל של החברה. כל מכתבי התושבים לחברת קווים בבקשה שהדבר ישתנה, לא הועילו לטענתם, והמצב רק הולך ומחמיר כאשר לדבריהם, העירייה לא מצליחה לסייע בנידון. אחת מתושבות העיר שעובדת יחד עם קבוצת נשים בבני ברק אמרה: "רק פעם בארבעים דקות מגיע אוטובוס. התקשרנו לקווים, אני וחברותי שלחנו מכתבים, ושום דבר לא עוזר הם טוענים שהייתה תקלה וממציאים לנו כל פעם תירוצים חדשים", כלשונה.

מחברת קווים נמסר בתגובה לשחרית: "אנו שותפים לתחושה הקשה העולה מפניית הנוסעים. מזה זמן רב החברה מתריעה בפני כל הגורמים על מצב התנועה בבני ברק. בשל העומס והפקקים, משך הנסיעה של קווי השרות התארכו באופן משמעותי, ובשל כך לא ניתן לעמוד בלוח הזמנים. עומס התנועה גורם לפגיעה בציבור הנוסעים ובנהגים, שבנוסף לעיכובים ולחוסר היכולת לחנות במסוף מסודר, "זוכים" לרדיפה ולדו"חות חנייה מהרשות המקומית. המצב העגום והבלתי נסבל הביא לעזיבה של עשרות נהגים שלא מוכנים לעבוד בתנאים כאלו".

בקווים מוסיפים וטוענים כי "כל הרשויות הנוגעות בדבר מודעות למצב הקשה ופתרון אין. פרנסי העיר בני ברק הגדילו לעשות והודיעו שאינם מעוניינים כלל בתחבורה ציבורית שמגיעה מהערים החרדיות האחרות. אנו נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו לתת שרות בתנאים בלתי אפשריים אלה, אולם אם לא ייעשה מעשה, המצב צפוי אף להחמיר".

דובר עיריית בני-ברק מסר בתגובה: "מבירור יסודי שערכתי בקרב נציגי ציבור במודיעין עילית ובקרב תושבים בה, נמסר לי כי ישנן טענות רבות לתושבי העיר כנגד שירות הנסיעות של החברה, וכדי לחפות על עצמה היא מנסה להשליך את הטענות כנגד עיריית בני ברק; בנסיעות מהעיר בני ברק ואליה פועלות חברות תחבורה רבות, שטענות מסוג זה לא נשמעות מהן והן עושות הכול להעמיד שירות טוב ונוח לנוסעים בהן. אם חברת קווים אינה יכולה לעמוד במטלות שמשרד התחבורה סיכם עמה במסגרת הזיכיון שהמשרד נתן לה, עליה להחזיר את הזיכיון ולפתוח מחדש את המכרז למודיעין עילית".

הדובר, אברהם טננבוים, הוסיף ואמר: "ישנו עומס תחבורתי ביציאות מהעיר בשל פתיחת המוני קווי תחבורה מהעיר וממנה, וזאת באישור משרד התחבורה ובלא צורך באישור עירוני, וכל העת נפתחים קווים חדשים נוספים. בין הקווים הפועלים מהעיר ואליה: ירושלים (מספר קווים), אשדוד (מספר קווים), צפת, חיפה, זיכרון יעקב, יקנעם, כרמיאל רחובות, באר שבע, נתניה, אשקלון, אופקים, בית שמש, קווים של חברת 'דן' ועוד קווים נוספים.

"העירייה מצידה משתדלת למצוא פתרונות במצב הקיים, כגון: פתיחת רחוב אברהם בן דוד ליציאה מהעיר לכיוון כביש 4, בנוסף לרחוב הרב כהנמן שבצומת 'קוקה קולה', הוצאת התחנה הסמוכה ל'קוקה קולה' שמקשה על הנסיעה ומגדילה את פקקי התנועה ופתרונות נוספים".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%96%D7%9B%D7%AA%D7%94-%D7%A9%D7%95%D7%91-%D7%91%D7%9E%D7%9B%D7%A8%D7%96-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%A8-%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%AA/

כתיבת תגובה