תשלום ללא מגע: תקציב נוסף לעסקים שיתקינו מסופים

תקציב נוסף בגובה 6 מיליון ש"ח לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שיקדמו הטמעת טכנולוגיית סליקת תשלומים ללא מגע | בשנים 2020-2021 חולקו במסגרת התוכנית כ-50 מלש"ח ליותר מ-12,700 עסקים | התאריך הקובע: 14.6.2020, אם בתאריך זה לא היה ברשותכם סליקה ללא מגע, וסלקתם באמצעות מסוף פיזי – אתם זכאים למענק | הקישור – בפנים

השבב החכם בטכנולוגיית EMV בכרטיסי האשראי | shutterstock

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה הודיעה היום (6/4/2022) על המשך תכנית מענק עידוד לעסקים להטמעת טכנולוגיית סליקת התשלומים המתקדמת EMV. בשנים 2020-2021 חולקו במסגרת התכנית כ-50 מיליון ₪ לעסקים. משרד הכלכלה הקצה תקציב נוסף בסך של כ-6 מיליון ש"ח לטובת העסקים קטנים והבינוניים.

המענק מיועד לעסקים שטרם מימשו את זכאותם בקבלת הסיוע עד כה בתכנית. גובה המענק יקבע על בסיס הוצאות רכישת והתקנת המסוף, ועד 80% מעלות ההוצאות, ובלבד שהסך הכולל למסוף לא יעלה על 2,500 ש"ח כולל מע"מ. עם זאת, כל עסק זכאי לקבל סיוע עבור התקנה של עד 20 מסופים, כלומר הסכום המקסימלי שעסק יוכל לקבל יעמוד על כ-50,000 ש"ח.

בנובמבר 2019 הודיע בנק ישראל כי עסקים יידרשו להטמיע מערכת סליקת תשלומים בתקן EMV, המאפשר תשלום ללא מגע ונחשב למתקדם, הגייני ומאובטח יותר. משבר הקורונה נתן משנה תוקף לחשיבות המעבר לתשלומים בתקן ה-EMV, ובהתאם להחלטת בנק ישראל, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מעודדת את המעבר לתשלומים בתקן זה באמצעות מענקי העידוד עבור העסקים, שעלות ההתקנה של המסופונים עלולה להוות נטל על גבם.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה: "בשנתיים האחרונות אנו פוגשים עסקים רבים שכבר הטמיעו את התקן, אלפים מהם (12,756) הסתייעו במענקי הסוכנות. אני קורא לעסקים שטרם מימשו את זכאותם להגיש בקשה באתר הסוכנות לקבלת החזר בגין הוצאות רכישת והתקנת המסוף".

 

את הבקשה למענק ניתן להגיש דרך אתר הסוכנות באמצעות טופס דיגיטלי ייעודי וזאת עד לתאריך 30/6/2022. מומלץ להקדים ולהגיש את הבקשה, שריון הזכאות יינתן בהתאם לסדר הפונים ועד לתקרת תקציב תכנית הסיוע.

כתיבת תגובה