אחרי הדו"חות של 'רמי לוי': המלצת קנייה

אקסלנס ברוקראז': מגמת השיפור ברווחיות רמי לוי צפויה להימשך ברבעונים הקרובים •, מעלים את ההמלצה מ"תשואות שוק" ל"קנייה" במחיר יעד של כ-220 שקל למניה, המגלם אפסייד של כ-13% על מחיר השוק

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: אדם שולדמן, פלאש 90

האנליסט דוד גבאי מאקסלנס ברוקראז' מעלה את ההמלצה למניית רמי לוי מ"תשואות שוק" ל"קנייה" ומעלה את מחיר היעד ל-220 שקל למניה, בעקבות הדו"חות הטובים שפרסמה הרשת.

גבאי כותב כי "בניגוד למתחרים בענף, רמי לוי הפתיעה עם שיפור משמעותי ברווחיות, מגמה שצפויה להימשך ברבעונים הקרובים. אנו מעלים את המלצתנו מתשואת שוק לקניה ומעלים את מחיר היעד שלנו לכ-220 שקל למניה (מכ-208 ₪) בכדי לשקף את הגידול בנכסים הכספיים (לכ-500 מיליון שקל) עקב שיפור בתזרים התפעולי. לאחר מימושים לאחרונה במניה, מחיר היעד החדש מגלם אפסייד של כ-13% למחיר השוק".

לדברי גבאי, "רמי לוי פרסם דוח חזק ברבעון הרביעי: החברה דיווחה על צמיחה חזקה של כ-5% במכירות בתחום המזון לכ-1.3 מיליארד שקל, בהתאם לצפי, וכולל שיפור במכירות בחנויות זהות (3%+) והשפעה מעליית מחירים. שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית, שהגיע לשיא של כ-22.6% לעומת כ-22.1% ב-17Q4, כתוצאה מניצול גובר במרלו"ג ועליית מחירים. בנטרול ההפסדים של קופיקס, הרווחיות התפעולית בתחום המזון הייתה גבוהה, ועמדה על כ-3.2% ברבעון, לעומת כ-2.3% ב-17Q4 (ללא הוצ' חד פעמיות).

איחוד ראשוני של פעילות קופיקס (כ-51% מוחזק) הוסיף כ-6% להכנסות וההפסד התפעולי בקופיקס צומצם לכ-3 מ' כתוצאה משיפור בתנאי הסחר. הצמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות הביאו לצמיחה של כ-35% ברווח הנקי לכ-34 מיל׳ ₪ בנטרול חד פעמיים (מעל הצפי של כ-28 מיל' ₪) לעומת כ-26 מ' ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

המגמה החיובית בנתוני חנויות זהות נמשכת – הרשת רשמה צמיחה מרשימה של כ-3% בחנויות זהות וכ-2% במכירות למ"ר ב-Q4, ומגמת הצמיחה החיובית שנצפתה לכל אורך שנת 2018 מצביעים על עיכול של פתיחה מצטברת של 7 סניפים בשנתיים האחרונות. התחרות הנמוכה בין רשתות השיווק מאפשרת עליית מחירים, ולהערכתנו, מהווה גורם מרכזי לצמיחה חיובית  (כ-3%) גם אצל שופרסל.

עוד לדברי גבאי, "רמי לוי הפתיעה עם שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית, שעמדה על כ-22.6% (22.9% במזון) לעומת כ-22.1% ב-17Q4. ניצול גוברת של המרלו"ג החדש (בעיקר מוצרים יבשים, בשר ומותג הפרטי) הביא לקיטון בעלויות המכר ברבעון, ואנו צופים עוד כמה רבעונים של שיפור עד שהמרלו"ג יגיע לניצול מירבי. בסה"כ, בנטרול הפסדי קופיקס, רמי לוי הציג רווחיות תפעולית גבוהה של כ-3.2% בתחום המזון ברבעון, וזאת לעומת כ-2.2% אצל שופרסל".

גבאי מעריך כי "אין צפי להחרפת התחרות כתוצאה מרכישת קו אופ על ידי מחסני שוק. מצד אחד הוויתור על 42 סניפי הרשת קו אופ (שנמכרה בפברואר לרשת מחסני המזון) משאיר את רמי לוי ללא תכנית קונקרטית לחדירה לעיר. מצד שני, רשת קו אופ בידיים של הזוכה מחסני השוק לא צפויה להביא להחרפת התחרות בירושלים, עיר מהותית שבה ריכוז גדול של סניפי רמי לוי. וזאת לאור תג מחיר גבוה בה הרשת נמכרה, וועד עובדים המקשה על גמישות תפעולית, שלהערכתנו לא תאפשר הוזלת מחירים בסניפי קו אופ".

כתיבת תגובה