אלה הם הרחובות ה"אדומים" בבני-ברק ובירושלים

38% מההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2015, נהרגו בתאונות דרכים בערים. בשנת 2016 משטרת ישראל סימנה 163 רחובות כ"אדומים", בהם שיעור תאונות הדרכים והנפגעים גבוה במיוחד

ימים אדומים בתאונות הדרכים בישראל. צילום: אור ירוק

135 בני אדם נהרגו בשנת 2015 למניינם בתאונות דרכים בערים, כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המשמעות היא ש-38% מתוך כלל ההרוגים בתאונות דרכים (356) בשנה האזרחית שעברה נהרגו בתאונות דרכים בדרכים עירוניות.

במהלך שנת 2016, סימנה משטרת ישראל 163 רחובות אדומים ומסוכנים, ב – 31 יישובים ברחבי הארץ, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם הרחובות שסומנו נרשמו לפחות שלוש תאונות חמורות בשנת 2015, או 12 תאונות בסך הכול באותה השנה או 50 תאונות דרכים בין השנים 2012-2015.

בנוסף נבדקו סוג העבירות שבגינן התרחשו תאונות הדרכים ברחובות אלו כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי-רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.

על פי נתוני המשטרה, הרחוב המסוכן ביותר בישראל הוא רחוב בגין בתל אביב, אשר קיבל את ציון המסוכנות 672. אחריו ברשימה נמצא רחוב דרך חברון בירושלים שקיבל את הציון 580. במקום השלישי נמצא רחוב נוסף בתל אביב – דרך ירושלים שקיבל את ציון המסוכנות 507, את המקום הרביעי תפס רחוב קיבוץ גלויות התל אביבי אף הוא שקיבל את הציון 499 ובמקום החמישי נמצא רחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה, שקיבל את ציון המסוכנות 491.

בירושלים הרחובות המסוכנים הם דרך חברון, שדרות גולדה מאיר, בית חנינה, האלוף עוזי נרקיס, דרך בגין, דרך בר לב, כנפי נשרים והמלך ג'ורג'. חותם את הרשימה רחוב דרך קוליץ.

בבני-ברק, הרחוב המסוכן ביותר הוא ז'בוטינסקי, שקיבל את הציון הגבוה יחסית 302. אדם אחד נהרג בו בתאונות ב-2015, ששה נפצעו קשה ו-30 קל. הרחוב ה"אדום" הנוסף בעיר התורה והחסידות הוא חזון-איש – עם ציון "נמוך" יחסית – 138. 14 בני-אדם נפצעו בו באורח קשה בתאונות, על-פי הנתונים; עוד 16 קל.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' אמר: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים: המדינה חייבת להוסיף לאגף התנועה במשטרה את 200 הניידות החסרות לה בכדי שהמשטרה תוכל לבצע אכיפה אפקטיבית ובלתי מתפשרת כנגד עברייני התנועה המסכנים את כולנו, במיוחד ברחובות האדומים המסוכנים המהווים מוקד לתאונות דרכים. הגברת האכיפה באותם רחובות אדומים, והגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות דרכים בישראל".

כתיבת תגובה