ארקו אחזקות תרכוש 267 תחנות דלק בארה"ב

החברה הישראלית שמחזיקה כיום ביותר מ – 1,100 תחנות דלק ב-22 מדינות באר"ב, תרכוש 267 תחנות נוספות ב-192 מליון דולרים – את העיסקה תבצע חברת הבת GPM

תחנת דלק, אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

חברת ארקן אחזקות בבעלות ארי קוטלר הודיעה הבוקר כי תרכוש  267 תחנות דלק וחנויות נוחות בהפעלה
עצמית, ופעילות סיטונאית, הכוללת אספקת דלקים ל-6 תחנות דלק, בארבע מדינות בדרום ארה"ב  התמורה למוכרים על פי הסכם הרכישה הינה כ-192 מיליון דולר.
.
לאחר ובכפוף להשלמת העסקה, צפויה פעילות GPM – חברת הבת של ארקו להפעיל לא פחות  מ-1,240 אתרים ב22 מדינות, החברה אף מספקת דלק 135 תחנות דלק במדינה.

בהתאם להסכם הרכישה,ימכרו ל-GPM  את זכויות הבעלות בנדל"ן ב-138 אתרים ואת זכויות הבעלות בשני נכסים המשמשים כמשרדים ובשבעה מגרשים
ב-102 אתרים נוספים זכויות הבעלות בהם תוותרנה בידי המוכרים, בתנאי שכירות. השכירות מהמוכרים תהיה לתקופה של 15 שנים הניתנת להארכה בעד שש תקופות בנות חמש שנים כל אחת, וזאת בתמורה לדמי שכירות בסיסיים בסך של כ-7.8 מיליון דולר לשנה, אשר יועלו במהלך תקופת השכירות בהתאם למנגנון הקבוע.

מקורות לעסקה
כאמור לעיל, סך של כ-153 מיליון דולר מהתמורה מתוכנן להיות משולם על ידי קרנות הנדל"ן ויתרת התמורה תשולם על ידי GPM כ-39 מיליון דולר בתוספת כ-1.7 מיליון דולר לכיסוי עלויות עסקה ובתוספת הסכומים שידרשו בגין יתרות מזומן.

כתיבת תגובה