בן-משה לא מוותר על מגה: "הצעתי עדיפה מהצעת יינות ביתן"

נאמני 'מגה' המליצו לבית המשפט על הצעת הרכש של 'יינות ביתן'. בא כוחו של בן משה פנה לבית המשפט והציג את חסרונותיה של ההצעה אל מול ההצעה שלו. "ליינות ביתן אין את ההון הדרוש והצעתה פוגעת בנושים"

מוטי בן משה | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

איש העסקים מוטי בן-משה לא מוותר על רכישת רשת 'מגה'. עוד לא יבש הדיו על המלצת נאמני מגה לבית המשפט לאמץ את הצעתה של רשת 'יינות ביתן', ובן-משה מיהר לעתור לבית המשפט בטענה כי הצעתו טובה בהרבה מההצעה שהניחה יינות ביתן לפתחם של הנאמנים.

נציין כי הצעתה של יינות ביתן הייתה הגבוהה ביותר במסגרת ההצעות שהוגשו במכרז, אלא שבן משה מוצא בה פגמים מהותיים רבים, כפי שהציג עורך דינו בפנייה לבית המשפט. הטענה המרכזית של בן משה נוגעת לנושי הרשת. בן משה טוען כי בעוד שהצעתו כוללת פיתרון לנושי מגה, הצעתה של יינות ביתן אינה מחייבת את אישורם של הנושים. כלומר, גם אם אלה יבחרו להתנגד לעסקה, תרכוש יינות ביתן את ה"פעילות" ללא החובות.

אך נוסף על-כך, בן משה טוען כי ליינות ביתן אין את המקורות הדרושים למימון העסקה. הרשת הציעה עבור רכישת מגה כמקשה אחת סכום של 400-455 מיליון שקל. אלא, שלדברי בן משה, את הכסף למימון העסקה מתכוונים ביינות ביתן ללוות מהבנקים ומספקי הרשת בדרך של תשלומים דחויים על סחורה. כאשר התשלום הראשון יתבצע שלושה חודשים לאחר אישור העסקה.

כאילו לא די בכך, בן משה מעלה שתי שאלות כבדות משקל. הראשונה מתייחסת לבדיקת רשות ההגבלים העסקיים. הממונה על ההגבלים מנועה מטיפול בנושא בשל ניגוד עניינים בהיותה בעבר יועצת ליינות ביתן.

משכך, מי שאמור להכריע בדבר המיזוג בין יינות ביתן למגה, מיזוג שיהפוך את יינות ביתן לרשת השיווק השנייה בגודלה בישראל, הוא סגנה של הממונה. אלא שזה התפטר מתפקידו ועבר לתפקיד בחברת החשמל. בן משה טוען שבדיקת הרשות תימשך חודשים רבים ובכל הזמן הזה יורע עוד יותר מצבם של נושי מגה ועובדיה.

אגב, אם כבר הזכרנו את עובדי מגה, אלה מעדיפים את יינות ביתן. בעיקר בשל הסכמתה של יינות ביתן להתחייב כי לא תפטר עובדים.

בנוסף טוען בן משה כי ברשות ההגבלים כבר הביעו התנגדות לרכישת מגה על ידי רמי לוי בשל החשש כי הדבר יפגע בתחרות. אם כך שואל בן משה, מה ההבדל בין רמי לוי ליינות ביתן? הוא – בן משה – אינו מחזיק ברשת שיווק כלשהי. כך שהצעתו עדיפה גם לצרכנים ורכישת מגה על ידו לא תפגע בתחרות.

ובאותו עניין טוען בן משה כי רכישת מגה על ידי יינות ביתן תפגע גם בספקים, ובעיקר בחקלאים, שכן בשל גודלה וכוח הקנייה העצום שלה (ליינות ביתן 80 סניפים), תוכל לכפוף את הספקים בהיותה, לדברי בן משה, "גוף מונופוליסטי בתחום רכש הפירות והירקות".

בן משה מבקש מבית המשפט להורות לנאמנים להעדיף את הצעתו על פני הצעתה של יינות ביתן. בשולי הדברים נציין כי בין שאר המתמודדים במכרז יש מי שאמרו כי בכוונתם לשפר את הצעותיהם בשלב ההתמחרות בין המציעים שאמור להתקיים בשבוע הבא.

כתיבת תגובה