בנק דיסקונט הרוויח ברבעון, כמו שהרוויח בכל שנת 2014

בדוח סיכום הרבעון השני, הציג הבנק רווח מדהים של מעל לחצי מיליארד שקלים • נצפית עליה משמעותית בפעילות הלקוחות שנמדדת בהכנסות גבוהות מעמלות

בנק דיסקונט | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המערכת הבנקאית ככלל, ממשיכה להציג תמונת מראה איכותית וטובה למצב הכלכלי-פיננסי של מדינת ישראל עם תוצאות חזקות, שמשקפות רבעון שני חזק, המצטרף לרבעון ראשון טוב גם כן.

השינוי במדד המחירים והאינפלציה שעלתה, בתוספת רוח גבית משוק ההון, הן השפעות חיוביות על מערכת הבנקאות בישראל, כאשר הבנקים הגדולים נהנים מכמה וכמה רווחים חד-פעמיים.

בימים האחרונים פירסם בנק דיסקונט, דוח רבעוני חזק ביותר ומציג בין היתר חלוקת דיבידנדים מרשימה. זאת לקראת פרישת המנכ"לית של הבנק – לילך אשר טופילסקי, שהודיעה על כך לאחרונה. בנק דיסקונט בהתנהלות צרכנית ופיננסית נבונה, רשם רבעון שיא מבחינתו, עם רווח רבעוני של 545 מיליוני שקלים, שמשקף גידול של כ-29% ביחס לרבעון השני של 2018.

בחמש השנים האחרונות, מתאושש בנק דיסקונט משנים קשות ומציג נתונים מצויינים ביחס לשאר הבנקים. בהרחבת הפרספקטיבה ניתן לגלות כי ברבעון השני של ,2019 רשם דיסקונט רווח השווה כמעט לכל הרווח של שנת 2014, כאשר המנכלית הפורשת טופילסקי נכנסה לתפקידה כמנכ"לית הבנק.

בנוסף, דיסקונט גם נהנה ממכירת סופר-פארם ומהנפקת שב"א. המימושים בדיסקונט עם סופר-פארם ושב"א תרמו לבנק רווח של כ-35 מיליון שקל לאחר מס.

בשקלול תוצאות הרבעון הראשון השנה, התוצאות של הבנק משופרות אף יותר. במחצית הראשונה של 2019, רשם בנק דיסקונט רווח נקי של כ-950 מיליון שקלים, עלייה של כ-28% ביחס למחצית המקבילה אשתקד (לשם השוואה, בנק לאומי רשם עלייה של 23% בלבד). התשואה להון של דיסקונט עמדה על 12.8%, בהשוואה לתשואה של 11% בתקופה המקבילה אשתקד.

כתוצאה מכך, בנק דיסקונט הודיע כי יחלק דיבידנד של 82 מיליון שקל המהווה 15% מהרווח הנקי.

לצמיחה ברווחי דיסקונט תרמו הכנסות ריבית נטו שהסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל, עלייה של 12.3%. בנוסף לעלייה של 12.7% בסך כל ההכנסות שאינן מריבית. מנגד, סך ההוצאות עלו בשיעור של 5.3%.

תיק האשראי של דיסקונט הוסיף גם הוא לגדול. בסוף הרבעון השני עמד ערך התיק על 172.2 מיליארד שקלים, עלייה של 10.1% בהשוואה לסוף הרבעון המקביל אשתקד וגידול של כ-4.5% ביחס לסוף 2018. הצמיחה בתיק מוסברת, בצמיחת הפעילות במגזרי המשכנתאות והעסקים הגדולים, בשיעור של 14.2% ו- 12.3% בהתאמה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

פיקדונות הציבור של דיסקונט, עלו גם הם בשיעור של 5.2% בהשוואה לסוף הרבעון המקביל. תיק האשראי האמור מהווה כ-89.3% מסך פיקדונות הציבור בבנק.

במחצית הראשונה של 2019, רשם דיסקונט הוצאות בגין הפסדי אשראי בסך של 277 מיליון שקלים, אולם המשיך לשמור על יציבות בשיעור של 0.32%.

היבט נוסף שדיסקונט רושם בו שיפור עקבי, הוא מדד יחס היעילות העולה: "יחס היעילות ממשיך להשתפר ועומד על 61.4% לעומת 65.6% ברבעון המקביל".

נוסיף עוד כי רווחיות הבנקים נובעת בין היתר מהעמלות אותן הם גובים, על פי הוראות הפיקוח על הבנקים ממשרד האוצר. כתוצאה מעלייה מכובדת בפעילות הלקוחות, מציג בנק דיסקונט עליה של 4.6% בהכנסות מעמלות והן הכניסו לבנק לא פחות מ-729 מיליון שקלים.

כתיבת תגובה