הדילמה של שאמה: שלט אלקטרוני בגודל 1,000 מ"ר באיילון

בעקבות כוונת העירייה להציב שלט פרסום אלקטרוני בגודל של כ-1,000 מ"ר הפונה לכיוון נתיבי איילון – עמותת אור ירוק לראש עיריית רמת גן: הצבת שלטי הפרסום האלקטרוניים באיילון מהווה סכנה מוחשית לבטיחות בדרכים • העירייה: "הפניה הועברה למחלקת פרסום ושילוט. בודקים אותה"

הכביש הבינעירוני היחיד בארץ עם שילוט. נתיבי איילון | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"הצבת שלטי פרסום בתחום זכות הדרך ובקרבתו (נתיבי איילון), ובעיקר בשלטי הווידאו הדינאמיים בעלי הטכנולוגיה המתקדמת מהווים סכנה מוחשית לבטיחות בדרכים", כך כתבה ב-22 בינואר 2020, עמותת 'אור ירוק' לכרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן.

ההתרעה באה בעקבות כוונת העירייה להציב שלט פרסום אלקטרוני בגודל של כ-1,000 מ"ר הפונה לכיוון נתיבי איילון. השלט אמור להיות מוצב בחזית מגדל 'גיבור ספורט' (הצמוד לסיטי-טאוור באזור הבורסה) וייראה מכיוון מזרח לנוסעים בנתיבי איילון.

ראש העיר רמת גן, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תיאור על שלט הפרסומת הגדול בישראל, שאמור להגיע לעירו. "היכולת שלו לפגוע בדיוק רב בהמונים היא עוצמתית ומאפילה על כל האמצעים האחרים המקובלים בזירה", כתב כרמל שאמה הכהן, בפוסט שנמחק מאוחר יותר אך צוטט ב'הארץ' ונראה כי הוא מנגן לשני כיוונים סותרים. "בשעה שכולם כעת יכנסו לכוננות ספיגה, אנחנו ברמת גן התכוננו היטב להגעת המפלצת הזו לזירה. פנינו לממשלה בעניין וקיבלנו אישור לפעולה חריגה שתגן על העיר ותושביה".

נציין, כי נתיבי איילון הוא הכביש הבין עירוני היחיד בישראל שבו מותר להציב שלטי פרסום, אך ב'הארץ' תהו אם הצבת השלט המדובר הינו חוקית. עוד נזכיר כי החוק אוסר על החלפת התוכן המוצג בשלט באופן המוגבל לאחת ל-24 שעות בלבד.

רק לפני שנתיים הציבה 'נור' את השלט הגדול ביותר בישראל שמשתרע על כשני דונם, ולפני פחות מחודשיים הוצב שלט דיגיטלי ענק בצומת עזריאלי בתל אביב, סמוך מאוד לנתיבי איילון – אך פונה אל תושבי תל אביב והנוסעים בה.

בעיריית רמת גן אישרו את קבלת הפניה של אור ירוק וטענו כי: "הפניה הועברה למחלקת פרסום ושילוט. אנו בודקים אותה למול גורמי העירייה הנוגעים בדבר. עם השלמת הבדיקה נודיעך את עמדת העירייה בנושא".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הצבת שלט פרסום אלקטרוני מגדיל באופן משמעותי את הסכנה לתאונת דרכים בשל היסח דעת ובעיקר בעורק תחבורה מרכזי כל כך כמו נתיבי איילון. השלט עלול לחשוף מאות אלפי בני אדם שנוסעים בכביש בכל יום לסכנה מיותרת. אין סכום כסף ואין שלט ששווים סיכון חיי אדם".

"מחקרים רבים מראים כי שלטים אלקטרוניים מגדילים את הסכנה לתאונת דרכים ולכן עיריית רמת גן חייבת לבטל את התקנתו. אסור להמתין שיפגעו משתמשי דרך בתאונת דרכים ואז להסיר את השלט".

תגובה אחת ל: "הדילמה של שאמה: שלט אלקטרוני בגודל 1,000 מ"ר באיילון"

  1. כמה פופוליסטית, הרי עמותת אור ירוק אם היתה בודקת את הנתונים היתה מבינה 1. מדובר בשלט קפוא בדיוק כמו שלט בד רק באיכות גבוה יותר
    2. מסכי לד אינם מסנוורים ועומדים בכל דרישות התקן הבינלאומיות, אם לד מסנוור אבוי כבו את האורות בבית, טלויזיה או כל מסך.

כתיבת תגובה