החשב הכללי החליט: המדינה תנפיק אג"ח באירו

ההחלטה התקבלה לאחר שורה של פגישות מוצלחות שקיים חזקיהו בלונדון • מה משמעות המהלך, מדוע אנו צריכים את זה, ולמה מודיע החשב על החלטתו דווקא בתקופת הבחירות? • כל הפרטים

אירו | צילום: Ewais, שאטרסטוק

החשב הכללי של משרד האוצר שוהה בימים אלו בלונדון, משם הוא מודיע על החלטתו להנפיק אג"ח של מדינת ישראל לטווחים של 10 ו- 30 שנה, כאשר אגרות החוב יהיו במטבע האירו.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

למעשה, באגרות חוב, מלווה המדינה  כסף ממי שקונה את האג"ח, כאשר יש מספר סוגים של אג"ח בארץ שאחוזי הריבית שלהם שונים זה מזה.

מלבד אגרות החוב המונפקות בארץ, ישנן אגרות חוב שערכן נקוב בדולרים אמריקאים, ויש גם את אגרות החוב שמנפיק ה'בונדס', ארגון שהוקם על מנת לגייס כספים למדינת ישראל הצעירה, וכיום מגייס סך של למעלה ממיליארד דולר בשנה לטובת מדינת ישראל על ידי מכירת אג"ח.

כבר לפני שנתיים הונפקו אג"ח בשוק האירו, בהיקף של 2.25 מיליארד אירו לטווחים של 10 ו-20 שנה. מדובר כאמור בהלוואה שנוטלת המדינה ממשקיעים שונים, על מנת לכסות את החוב הממשלתי.

כעת, מחליט החשב הכללי, רוני חזקיהו, על הנפקת אג"ח נוספות שערכן נקוב גם באירו. המהלך הגיע לאחר סדרה של פגישות באירופה מטעם נציגות החשב הכללי. בפגישות נכחו משקיעים מהגדולים בעולם, על מנת לבדוק את הכדאיות של הנפקת אגרות החוב.

כאמור, כעת מוחלט על ההנפקה, כאשר הבנקים שישמשו כחותמים בהנפקה הם: Barclays, BNP Paribas and Goldman Sachs.

בשורה התחתונה: עם ההחלטה על הקדמת הבחירות, הכוח המשמעותי ביותר במשרד האוצר עובר לידיו של הדרג המקצועי, כך שסמכותם של הממונה על התקציבים שאול מרידור והיועמ"ש של משרד האוצר אסי מסינג גדולה ביותר. כך גם לגבי החשב הכללי רוני חזקיהו, שמהלכיו כעת מקצועיים יותר ולא נתונים לתכתיב של פוליטיקאים.

כתיבת תגובה