החשש: הרכבות עלולות להיעצר ע"י האקרים ג'יהאדיסטים

מול התגברות לוחמת סייבר שעלולה לשבש מערכות תחבורה עולמיות, נקראו מיטב המוחות מישראל לכנס של חברת 'אלסטום' העולמית • וגם אתם מוזמנים: קול קורא של החברה לפיתוחי הגנה מפני האקרים, ממתין גם לכם, סטרטאפיסטים

מפגשים בין מוחות יהודיים לאנשי 'אלסטום' | צילום: אלסטום

לוחמת הסייבר מתפשטת בעולם בקצב מסחרר. בתי חולים נעצרים לשעות רבות לאחר מתקפות סייבר. מערכות בחירות מקבלות תפניות בלתי צפויות ואלפי בתים יושבים ללא חשמל לאחר התקפות כופר פרועות או אלימות מצד מדינות אויבות. גם תחום הסעת ההמונים ובכללן הרכבות, נמצא עם אופק מפחיד של רכבות הדוהרות במהירויות על לעבר התנגשויות אלימות, עם תוצאה של עשרות אלפי פצועים והרוגים.

תרחישים כאלה ואחרים מעסיקים את העולם הרחב בכלל ואת מדינת ישראל בפרט, המאויימת על ידי מדינות עוינות כדוגמת איראן המשקיעה הון רב בפיתוח והכשרת לוחמי הסייבר שלה. בעקבות כך, כולם מבינים שהגיע הזמן לבנות מערכות הגנה ראויות למערכות הדיגיטליות של הסעת המונים. הדברים הללו עלו בכנס שאירחה אתמול חברת 'אלסטום' במטה הראשי שלה בפריז.

'אלסטום' העולמית מפתחת ומשווקת מערכות, ציוד ושירותים למגזר התחבורה. אלסטום מציעה מגוון פתרונות מלא (החל מרכבות מהירות וכלה ברכבות תחתיות, חשמליות ואוטובוסים חשמליים), פתרונות לנוסעים, שירותים מותאמים ללקוח (תחזוקה, שדרוג), תשתיות, פתרונות איתות וניידות דיגיטלית. אלסטום היא מנהיגה עולמית במערכות תחבורה משולבות.

רק כדי לשבר את האוזן: בשנת הכספים 2017/18 רשמה החברה מכירות בסך 7.3 מיליארד אירו וקיבלה הזמנות בהיקף של 7.2 מיליארד אירו. המטה המרכזי של אלסטום נמצא בצרפת, והחברה פעילה ביותר מ-60 מדינות ומעסיקה כיום 34,500 עובדים.

הכנס שבא בשילוב עם 'יום החדשנות הישראלית' הגיע לעולם בעקבות קול קורא משותף של 'אלסטום' ורשות החדשנות בישראל שפורסם בדצמבר 2018 ומטרתו היה לפתוח חזית נוספת בתחום לוחמת הסייבר והגנה אקטיבית ואפקטיבית על מערכות להסעת המונים.

האירוע התקיים במטה 'אלסטום' בפריז כשהמטרה של יום החדשנות הישראלית הוא להציג חברות וטכנולוגיות ישראליות חדשניות לבכירים ב'אלסטום' במטרה לקדם שיתופי פעולה עתידיים.

ולמה מכל העולם בחרה חברת 'אלסטום' דווקא בישראל הקטנה? הסיבה היא המוח היהודי. מדינת ישראל ממוקמת כיום בראש החץ של לוחמת סייבר ואבטחת מחשבים, היא זוכה להכרה כמובילה גלובלית באבטחת סייבר ודיגיטציה ובעולם מגדירים את ישראל 'אומת הסטארט-אפ' בגלל ריבוי הרעיונות והסטארטאפים היוצאים ממנה.

באופן מפתיע וחריג הגישו הצעות לקול הקורא 34 חברות מתקדמות מישראל, ואל קו הגמר הגיעו 12 מהן שנבחרו על ידי צוותי המומחים של אלסטום והוזמנו ליום החדשנות הישראלית.

בין החברות המשתתפות: Argus, Celeno, CipherSIP, Enroute GuarKnox, LEO Lane, NoTraffic, Radwin,  ו- Razor Labs.

שיתוף הפעולה ירד במקום לפסים מעשיים ובכנס התקיימה שיחה עם בכירים מאלסטום ו-Cylus, חברת סטארט-אפ ישראלית העוסקת ספציפית באבטחת סייבר לרכבות.

מנכ"ל Cylus עמיר לוינטל, וסמנכ"ל אבטחת סייבר באלסטום אדי תזֶה, סיפרו על שיתוף הפעולה של Cylus ואלסטום בתחום של אבטחת מערכות איתות והציעו עצות לחברות קטנות ובינוניות ישראליות המעוניינות לעבוד עם אלסטום.

את הכנס סיכם ד"ר עמירם אפלבאום, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה ויו"ר רשות החדשנות הישראלית. "שיתוף פעולה זה הוא עדות לתפקידה של ישראל בקדמת החדשנות, המושך תשומת לב בינלאומית בתחומים מובילים רבים. ממשלת ישראל הביעה מחויבות להרחיב את מנהיגותה של ישראל בתעשיית הניידות החכמה הגלובלית".

לסטארטאפיסטים שבכם שימו לב: עד סוף 2019 ניתן להגיש בקשות שעשויות להיות רלוונטיות לאלסטום ויובאו בחשבון לגבי פרויקט משותף, כחלק מקול קורא זה במסגרת תכנית שיתוף הפעולה במו"פ.

כתיבת תגובה