הפועלים מציע לעסקים קטנים אשראי בתנאים מועדפים להנגשת העסק

החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות קבע תאריכי יעד להנגשת עסקים ושירותים הניתנים בהם. בנק הפועלים יעמיד לעסקים קטנים אשראי עד 50 אלף שקל למטרות הנגשה. מנכ"ל הבנק: "זו בראש ובראשונה סוגיה אנושית-חברתית"

עסק זה מונגש לבעלי מוגבלויות. אילוסטרציה. צילום: getcloser | שאטרסטוק

בנק הפועלים יסייע לעסקים קטנים להנגיש את בית העסק לאנשים עם מוגבלות. הבנק יציע אשראי עד 50 אלף שקל בתנאים מועדפים לצורך הנגשת בית העסק, כך שבעלי עסקים קטנים יוכלו לעמוד בדרישות החוק המחייבות עסקים להנגיש את המבנים והשירותים הניתנים בהם.

כ-18% מהאוכלוסייה בישראל, כ-1.5 מיליון אנשים, הם אנשים עם מוגבלות מסוגים שונים. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגדיר תאריכי יעד המחייבים את העסקים להנגיש הן את המבנים והן את השירותים הניתנים בהם. אי עמידה בהוראות החוק עלולה לגרור סנקציות משפטיות.

"עסק שיהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות ירוויח פעמיים", אמר מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו. "ראשית, הוא יוכל להרחיב את קהל הלקוחות שלו, ושנית – הוא יתרום בכך לחברה שוויונית וצודקת יותר בישראל. אנו מאמינים שמחובתנו לסייע לבעלי עסקים לעמוד בדרישות להנגשת עסקיהם, ובכך לסייע לאוכלוסייה רחבה של אנשים עם מוגבלות בישראל".

האשראי שהבנק מציע הוא עד סכום של 50 אלף שקל, לתקופה של עד 60 חודש, עם אפשרות לדחות את החזר תשלומי הקרן (גרייס) עד שלושה חודשים. שיעור הריבית: פריים + 1.5% ללקוחות בנק הפועלים או פרייים + 1.75% ללקוחות שאר הבנקים.

המהלך של הפועלים מתבצע תוך שיתוף פעולה עם עמותת 'נגישות ישראל'. יובל וגנר, מייסד נגישות ישראל אומר כי "עמותת נגישות ישראל גאה להיות שותפה לבנק הפועלים במהלך לקידום המודעות וההנגשה בפועל של עסקים קטנים ובינוניים. אנחנו מאמינים ש"ארגז כלי הנגישות" שהבנק והעמותה פיתחו לעסקים: סט של כלים כגון חומרי הסברה, הדרכה ובמיוחד קרן ייעודית לסיוע במימון ההשקעה בהנגשה, מהווה WIN WIN הן לקידום הנגישות לאנשים עם מוגבלויות והן לרווחיות העסקים. העמותה מזמינה את העסקים לעשות שימוש בארגז כלי הנגישות כי עסק נגיש שווה לעסק מרוויח".

כתיבת תגובה