חוק חינוך חובה: יש לכם פוליסה!

לא כל ההורים יודעים, אבל במסגרת חוק חינוך חובה יש לכם, ההורים, פוליסה שמכסה נזקי תאונות וכיוצ"ב • הנה מה שאתם צריכים לדעת במקרה של תאונת-תלמיד, וחברות הביטוח לא ממש שמחות שתדעו

כיתת בית ספר | צילום אילוסטרציה: ImageFlow, שאטרסטוק

תקופת החופש הגדול שהסתיימה בשבוע שעבר, הייתה מועדת לפורענות. פגיעות של ילדים בקייטנות, בטיולים וסתם בימים החופשיים שבבית, הותירו הורים עם חור גדול בכיס.

לא רבים יודעים אך במסגרת חוק לימוד חובה כל תלמיד זכאי לפוליסת ביטוח באחת החברות המוכרות. הביטוח תקף לאורך כל ימות השנה 24 שעות ללא קשר אם התאונה התרחשה במסגרת הלימודית או מחוצה לה, בנוסף זכאים התלמידים לפיצוי, גם בחופש הגדול, גם בטיול עם ההורים ואפילו בחו"ל.

לפוליסה לה אחראי משרד החינוך ישנם חריגים. בפוליסת תאונות תלמידים לא צריך אומנם להוכיח מי אשם בתאונה אבל הפוליסה מוגבלת בסכום פיצוי. היא מוגבלת גם בכך שמתחת לחמישה אחוזי נכות היא לא מזכה בפיצוי, וכן היא אינה תקפה במקרה של צלקת.

חריגים נוספים לביטוח התלמידים הם אירועי טרור ותאונות דרכים, בהם לא חל הביטוח.

רבים אינם מודעים כלל ועיקר להיקף הפוליסה של תאונות תלמידים, ומבחינת חברות הביטוח נוח להן שהציבור אינו מודע לזכויותיו ואינו דורש אותן.

ביטוח נוסף שחשוב שההורים ידעו עליו הוא הביטוח של הקייטנות. את פוליסת ביטוח זו ניתן לתבוע על פי שאלת החבות התלויה בסיבה לנזק ואז סכום הפיצוי יהיה גבוה בהרבה מפוליסת תאונות תלמידים. חשוב לציין כי גם אם תבעתם את ביטוח הקייטנה, אתם עדיין יכולים לתבוע את ביטוח התלמידים.

 

 

חשוב לציין: גם אם על פניו נראה שההליך פשוט הרי שנכון וראוי להיוועץ בעורך דין. חברות הביטוח מבקשות למזער את סכומי התשלומים שיושתו עליהן בתואנות שונות ובהגדרת מצבו של הנפגע כנפגע שלא לצמיתות וכיוצא באלה הגדרות שממזערות את סכום הפיצוי. על מנת להתמודד עם טיעונים שכאלה נכון להגיע עם ייעוץ משפטי, וזאת לבד מהצורך בהדרכה אודות המסמכים הנדרשים בכל תביעה ותביעה.

הכותבת, עו"ד נירית פליישמן, מתמחה בדיני נזיקין

כתיבת תגובה