חיפה: הוגש כתב אישום נגד סוחטי 'פרוטקשן' מקבלני תמ"א 38

לאחר חקירה מורכבת שנוהלה על ידי כוח משימה מיוחד אשר הוקם לאחרונה במטרה להילחם בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה לכאורה, הוגש כתב אישום נגד 2 תושבי חיפה | מכתב האישום עולה כי השניים נהגו לאתר קבלנים לפנות אליהם ולהציע להם שירותי השמירה, תוך שהם מבהירים בדרכים שונות כי האזור בו הם פעלו הוא אזור "בשליטתם", מתוקף היותם בני משפחת אבו כליב "השולטת בשטח"

בית המשפט חיפה | צילום: אבישג שאר-ישוב, פלאש 90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה בסוף השבוע האחרון לבית המשפט המחוזי חיפה כתב אישום נגד חאלד ומוחמד אבו כליב בגין עבירות סחיטה באיומים, הלבנת הון, עבירות מס ושמירה ללא רישיון. זאת לאחר, שסחטו באיומים קבלנים בחיפה.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד טל פרג'ון ואלעד אשכנזי, במהלך התקופה שבין שלהי 2019 ועד אוגוסט 2021, נהגו חאלד, ובאחד האישומים גם מוחמד אבו כליב, לאתר קבלנים אשר עסקו בבניית ובשיפוץ מבנים לפי תמ"א 38 בעיר חיפה. לאחר איתורם, נהגו הנאשמים לפנות לקבלנים ולהציע להם שירותי השמירה. הנאשמים הבהירו בדרכים שונות כי האזור בו הם פעלו הוא אזור "בשליטתם", מתוקף היותם בני משפחת אבו כליב "השולטת בשטח", וכי עדיף להם לשכור את שירותי השמירה שלהם כי אחרת עלולים להיגרם נזקים לאתרים בהם עבדו או לרכוש המצוי בהם. בעקבות דברי הנאשמים נענו, בחלק מהמקרים, הנסחטים והסכימו לשלם עבור "שירותי שמירה" כביכול.

במקרים שבהם סוכמו "שירותי השמירה" היסווה חאלד אבו כליב את הכספים שהתקבלו כתוצאה מהסחיטה בכך שביקש להירשם כשכיר אצל אחד הנסחטים ובמקרים אחרים סיפק לנסחטים, בגין "שירותי השמירה", חשבוניות כוזבות של חברות שלא היו צד לעסקה בפועל.

את פעילותו הפלילית כאמור עשה חלאד אבו כליב תוך שביצע עבירות הלבנת הון, עבירות מיסים לפי חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה וכן ללא רישיון למתן שירותי שמירה.

כנגד חאלד אבו כליב הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים במסגרתה טענו עו"ד פרג'ון ואשכנזי כי: "מסוכנותו של המשיב 1 נלמדת אף מהתנהגותם של הנסחטים, המעידה על הפחד שחשו מהתנגדות לו. חלק מהנסחטים נכנעו לדרישותיו של המשיב 1, על אף שכלל לא נזקקו לשירותיו, ועל אף שסיפק להם שירותי שמירה חלקיים, אם בכלל, ועשו זאת רק בגלל הפחד שיאונה להם רע." את מוחמד אבו כליב ביקשה הפרקליטות לשחרר למעצר בית, בתנאים מגבילים בין היתר ערבות עצמית של 100,000 ₪, שני ערבים צד ג' על סך 100,000 ₪ ועוד.

החקירה המורכבת נוהלה על ידי כוח משימה מיוחד אשר הוקם לאחרונה במטרה להילחם בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה לכאורה, הכולל את משטרת ישראל, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המיסים.

כתיבת תגובה