ירידה במספר הצעירים המעורבים בתאונות דרכים בבני-ברק

עמותת 'אור ירוק' טוענת כי בשנת 201 למניינם חל גידול במעורבות נהגים צעירים – עם שיא שלילי של שמונה שנים. ומה המצב בריכוזים החרדיים?

תאונה. צילום אילוסטרציה: 'אור ירוק'

אושרי מגידיש ז"ל היה רק בן 16 כשנהרג בתאונת דרכים מחרידה בצומת עוזה בסמוך לקריית גת, לפני כחצי שנה. מסיבה שאינה ברורה התנגש הרכב הפרטי שבו היה עם חבר, באוטובוס. השניים נהרגו במקום.

התאונה הקטלנית המחרידה בה נהרגו מגידיש וחברו היא אחת מ- 114 תאונות דרכים קטלניות שאירעו בשנת 2016 למניינם במעורבות של נהג צעיר (גילאי 15-24) – ומדובר בשיא של שמונה שנים.

על פי נתוני עמותת 'אור ירוק', המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה האזרחית הקודמת חלה עלייה מדאיגה של 16% במספר תאונות הדרכים שבהן היו מעורבים נהגים צעירים. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 התרחשו בסך הכל 4,067 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, מהן 537 תאונות דרכים קשות. ב-13 מתוך 14 תאונות קטלניות עם מעורבות נהג צעיר, היה זה נהג. רק במקרה אחד מדובר בנהגת.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בירושלים הכי הרבה תאונות מן הסוג הזה: בשנה הקודמת אירעו בבירה 335 תאונות דרכים עם מעורבות של נהג בגילאי 15-24, ארבע מתוכן קטלניות; בתל אביב היו 312 תאונות דרכים כאלה; בבאר שבע 128; ובחיפה 109.

ומה לגבי הערים החרדיות? מבדיקת 'ביזנעס' עולה כי בבני-ברק נפגעו 673 צעירים בתאונות דרכים מאז השנה האזרחית 2007 ועד 2016; באלעד 48, בביתר 41, במודיעין עילית 23 ובכפר חב"ד 2. בעוד שבשנת 2007 היו מעורבים 94 צעירים בתאונות דרכים בבני-ברק, ב-2016 ירד מספרם בכמעט 50%, ל-50 "בלבד".

אגב, כדי לצמצם את הסיכון הגבוה של נהגים צעירים להיות מעורבים בתאונת דרכים וכדי להפוך את תקופת הליווי לאפקטיבית, חברה עמותת 'אור ירוק' לחברת 'איתורן' ויחד הן פיתחו את יישומון הליווי "אור ירוק" שזמין להורדה החל מהשבוע.

האפליקציה המבוססת מיקום (GPS) מאפשרת לחשב את זמני הנסיעה (כמה שעות נסענו בכל יום), את תנאי הדרך (יום, לילה, גשם) והאם הנסיעה בוצעה בדרך עירונית או בין עירונית. בכל נקודה במהלך הנסיעה ניתן להכניס את מיקום הרכב במפה ולתת טיפ חיובי והערה שלילית והסבר קצר. לדוגמא אם הנהג הצעיר השתלב יפה בתנועה הסואנת ניתן לתת טיפ חיובי שנשמר לאורך המפה ובסיום הנסיעה ניתן לראות את הדרך שבה נסענו ואת הנקודות החיוביות והשליליות, לנתח כל פעולה ולהפיק את תובנות שיחזקו את הנהג. כל המידע נשמר וככל שיהיה לנהג יותר ניסיון נראה איך הוא עושה פחות ופחות טעויות.

כתיבת תגובה